گائودی

گزارش خطا

در این کتاب علاوه بر اینکه به زندگینامه آنتونی گائودی، معمار اسپانیایی که یکی بزرگترین معماران در عصر خود محسوب میشود و شهرت او به خاطر سبک خاص خود در آثارش در شهر بارسلون است، پرداخته میشود، نوع معماری خاص گائودی را نیز بررسی و تحیلی میکند.

دسته بندی : تئوری، معماری، تاریخ، تئوری و طراحی
نویسنده : خوان ادواردو سیرلوت
مترجم : عابد ترکیان
سال چاپ : 1395
زبان : فارسی
نوع کتاب : داخلی
قیمت : 148,000 ریال

مشخصات کتاب

محل چاپ : ایران
نوبت چاپ : 1
تعداد صفحات : 128 صفحه
وضعیت کتاب : موجود در بازار

شرح

در مقدمه این کتاب آمده است:

«هالهای از ابهام در مورد گائودی وجود دارد. به احتمال زیاد اولین ابهامی که مانع از دسترسی به فهم آثار وی میشود رمزآمیزی طبیعی ناشی از نبوغ او است. به وضوح میتوان دریافت که او تمایل داشته هالهای از سکوت را درباره رفتار خودش خلق کند. او در عین حفظ این رازآمیزی نمادهایی را ارائه میدهد که نشاندهنده حالات و قدرت ذهنی بینظیر اوست.

سبک گائودی را میتوان سبکی کارکردگرا، ارگانیک و همراه با نگارههای انتزاعی دانست که به شیوه بیان غیررسمی در کنار هم قرار میگیرند.

آثار گائودی تحت تاثیر سبکها و دورههای مختلفی قرار گرفتهاند: سبک مدجن متعلق به اوایل عصر طلایی کازا میلا و ریختشناسی بر معنای آن، پارک گوئل و سرداب کلیسای کولونیا گوئل. با این وجود، میتوان گفت نوعی شرارت ذاتی و در عین حال مقدس در آثار متنوع گائودی وجود دارد که هرگز مثال آن را در آثار گروپیوس، مور یا در سبک معماران و هنرمندانی که به عنوان خالقان متنوعترین و متناقضترین آثار شناخته میشود مانند فرنک لوید رایت یا پیکاسو نمییابیم. محور اصلی رمز و راز شخصیت گائودی نیز دقیق در همین توانایی فطری وی برای کشف، آشکارسازی و خلق جهانی نو نهاده است.»


کتاب های مرتبط

دیگر کتابهای انتشارات