تار و پود و هنوز …

گزارش خطا

از این طریق هم می‌توانم عطش درون خود را فرو نشانم و هم تجربه نسل خود را در اختیار نسل‌های آینده قرار دهم؛ چراکه درنگی باید تا «از آستانه دری که کوبه ندارد» گذر کنی. بافت این تار و پود سه سال به طول انجامید و در پایان به چهل تکه‌ای مانند شد که با خواندنش، بنابر ذوق و حال خود می توان بهره‌ای از تکه‌پاره‌هایش گرفت.



دسته بندی : تئوری، معماری، تاریخ، تئوری و طراحی
نویسنده : علی اکبر صارمی
سال چاپ : 1389
زبان : فارسی
نوع کتاب : داخلی
قیمت : 320,000 ریال

مشخصات کتاب

محل چاپ : ایران
نوبت چاپ : 1
تعداد صفحات : 252 صفحه
وضعیت کتاب : موجود در بازار

شرح


«برفی که می‌بارید و باغچه کردان ما را سفیدپوش می‌کرد، سرانجام آرام گرفت. برف همیشه برای من خاطره انگیز است، چراکه زاده یک شـهـر سـردسیرم. این برف، هزاران یاد از یاد رفته را در درونم بیدار کرد و سبب ساز شد تا به گذشته‌ام بازگردم، قلم به دست گیرم و آنچه را در ژرفای ذهن و حافظه‌ام هنوز باقی است، ثبت کنم.

از این طریق هم می‌توانم عطش درون خود را فرو نشانم و هم تجربه نسل خود را در اختیار نسل‌های آینده قرار دهم؛ چراکه درنگی باید تا «از آستانه دری که کوبه ندارد» گذر کنی. بافت این تار و پود سه سال به طول انجامید و در پایان به چهل تکه‌ای مانند شد که با خواندنش، بنابر ذوق و حال خود می توان بهره‌ای از تکه‌پاره‌هایش گرفت. هر چند این گونه بافتن‌ها را چون حکایت زندگی پایانی نیست هنوز…»

علی‌اکبر صارمی در سال 1967 درجه کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه تهران و در سال 1976 درجه دکترای خود را از دانشگاه پنسیـلوانیا دریافت کرد؛ صارمی از شاگردان لویی کان، یکی از برجسته‌ترین معماران قرن بیستم، بوده است.


کتاب های مرتبط