سازه های شبکه کابلی

گزارش خطا

در پایان قرن بیستم، بار دیگر سازه‌های شبکه کابلی به دلیل ساخت گنبد هزاره به قطر 230 متر، ریچارد راجرز در گرینویچ لندن ـ وسیع‌ترین فضای سرپوشیده در بریتانیا ـ مرکز توجهات قرار گرفت. به کارگیری سازه شبکه کابلی در این پروژه عظیم، نه تنها توسعه دانش در حوزه‌های جدید فنی، بلکه اقبال مجدد به استفاده از این قبیل سازه‌ها را نیز دربرداشت. ماریتز فاندنبرگ (Maritz Vandenberg) از ابتدای مراحل شکل‌گیری مجموعه کتاب‌های جزئیات عناصر ساختمانی نقش مؤثری در شکل‌گیری آنها داشت؛ افزون بر این، او بیش از سی سال استفاده خلاقانه و هوشمندانه از شبکه‌های کابلی را به اثبات ‌رسانده است. شبکه‌های کابلی پنجمین عنوان از این مجموعه و سومین اثر و تألیف ماریتز فاندنبرگ به شمار می‌آید.

دسته بندی : تئوری، معماری، تاریخ، تئوری و طراحی، فنی و اجرایی
نویسنده : فاندنبرگ
مترجم : مهیار جاویدروزی
سال چاپ : 1390
زبان : فارسی
نوع کتاب : داخلی
قیمت : 100,000 ریال

مشخصات کتاب

محل چاپ : ایران
وضعیت کتاب : موجود در بازار

شرح

مؤلف در نخستین بخش از کتاب، در یک کاوش جامع، به ارائه تاریخچه، قواعد و فناوری این قبیل سازه ها میپردازد. به دنبال این بخش، فصلی شامل بررسی نُه مصداق از سراسر دنیا پیشبینی شدهاست که در آن به دامنه و قلمرو وسیع و بدیع استفاده از شبکه های کابلی در عصر طراحی معماری نوین پرداخته میشود.

خواننده در معیت فاندنبرگ با قواعد و اصول ابتدایی این فناوری آشنا میشود تا به برداشت عمیق و مفهومی از شبکه کابلی و به کارگیری آنها کمک شده باشد و سپس با استفاده از جزئیات ترسیمی و نیز مطالب پرمحتوا و الهام بخش، تخصص و دانش لازم به خواننده انتقال مییابد. امید است که این اثر افزون بر کمک به طراحانی که تازه به این حوزه از ساخت وارد شده اند، به طراحان با تجربه نیز اطلاعات جامعی از ظرفیت بالقوه شبکه های کابلی ارائه دهد.


کتاب های مرتبط

دیگر کتابهای مترجم

دیگر کتابهای انتشارات