گفتگو با میس وندر روهه

Conversations with Mies van der Rohe (Moises Puente)

گزارش خطا

«کمتر بیشتر است.»

«خدا در جزییات است.»

این عبارات را جهت‌دهنده کل فعالیت‌های میس می‌دانند. میس وندرروهه از تأثیرگذارترین معماران قرن بیستم است که در کنار والتر گروپیوس و لوکوربوزیه، جایگاه بسیار والایی در توسعه و بسط معماری مدرن داشته است. میس توانست یک زبان معماری نوینی را که مبتنی بر ویژگی‌های مینیمالیستی در عصر جدید فناوری و تولید است، به نمایش بگذارد.

دسته بندی : تئوری، معماری، تاریخ، تئوری و طراحی
نویسنده : مویسس پونته
مترجم : مرتضی نیک فطرت، فتانه اتباعی
سال چاپ : 1396
زبان : فارسی
نوع کتاب : داخلی
قیمت : 150,000 ریال
برچسب ها
برچسب ها :
مرتضی نیک فطرت انتشارات کتاب فکر نو گفتگو با میس وندر روهه Conversations with Mies van der Rohe مویسس پونته فتانه اتباعی

مشخصات کتاب

محل چاپ : ایران
نوبت چاپ : 1
تعداد صفحات : 112 صفحه
وضعیت کتاب : موجود در بازار

شرح

سادگی و احتراز از حشو و زوائد و همچنین کمال پختگی در اجرا را می‌توان در آثار او مشاهده کرد. مرحوم سید هادی میرمیران از معماران تأثیرگذار در معماری معاصر ایران، بااهمیت خواندن مفهوم ترانسپارنسی و شفافیت در جهت کاهش ماده و افزایش فضا، در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود آثار میس وندر روهه را مصداق این موضوع می‌دانست و به آن اشاره می‌کرد. از طرفی در سالیان گذشته و با توجه به رشد نامتعارف دانشکده‌ها و مؤسسات معماری در سطح کشور، شاهد عدم گسترش کتب مرتبط با معماری و علی‌الخصوص تاریخ معماری، متناسب با میزان رشد دانشکده‌ها بودیم؛ و صرفاً تعداد محدودی از کتاب‌ها دائماً در حال بازنشر هستند بدون آن‌که محتوا و اطلاعات جدیدی به آن اضافه شود. از طرفی رشد تأسف‌آور تاریخ شفاهی نامعتبر که مبتنی بر بیان زبانی دست چندم و غیر مستند از دانشجویان و افراد تحصیل‌کرده در دانشکده‌های خارجی و ترجمه‌های نامطلوب و طرفداری‌های احساسی، نگرانی‌ها را از درک و فهم نادرست نسبت به موضوعات در عرصه معماری، افزایش داده است. در چند سال اخیر، کتاب‌هایی با مضمون دیالوگ با معماران و اندیشمندان در عرصه معماری، به دلیل آن‌که مانع از تفاسیر شخصی و تعابیر غلط شده و مخاطب را در ارتباط مستقیم با معمار قرار می‌دهد، مورد استقبال جامعه معماری قرار گرفته است. کتاب گفتگو با میس وندر روهه که در قالب سه مصاحبه با وی در این کتاب ترجمه شده است، حاوی نکاتی مهم از زوایای پنهان فعالیت‌های وی می‌باشد که با توجه به اطلاعاتی که خوانندگان از آثار و پروژه‌های وی دارند، می‌تواند به‌عنوان مطالب تکمیلی در جهت فهم درست روند معماری میس، کمک شایان توجهی داشته باشد.

کتاب های مرتبط

دیگر کتابهای انتشارات