فرم پویانما

Animate Form

گزارش خطا

فرم پویانما ترجمه‌ای است از یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کتب گرگ لین که نخستین بار در سال ۱۹۹۹ و با عنوان Animate Form منتشر شد. این کتاب نه تنها بحث سکون، ثبات و ایستایی معماری را به چالش کشید، بلکه موجب شد تعاریف جدیدی برای فرم، فضا، زمان و حرکت در معماری مطرح شود.


دسته بندی : تئوری، معماری، تاریخ، تئوری و طراحی
نویسنده : گرگ لین
مترجم : یحیی اسلامی، صدیقه میرگذار لنگرودی
سال چاپ : 1396
زبان : فارسی
نوع کتاب : داخلی
قیمت : 300,000 ریال
برچسب ها
برچسب ها :
انتشارات کتابکده کسری صدیقه میرگذار لنگرودی گرگ لین یحیی اسلامی

مشخصات کتاب

محل چاپ : ایران
نوبت چاپ : 1
تعداد صفحات : 200 صفحه
وضعیت کتاب : موجود در بازار

شرح

این کتاب را می‌توان پایه و اساس بحث « معماری پارامتریک» و منبعی برای این موضوع دانست، چرا که گرگ لین در آن برای نخستین بار نشان داد که چگونه معماری می‌تواند با استفاده از رویکرد فلسفی جدید و فناوری نوین رایانه‌ای، مفاهیم حرکت، نیرو و یا تکامل در زمان را پویانمایی کند.

کتاب فرم پویانما مرزهای تفکر درباره معماری را جابه‌جا می‌کند و به معماران نشان می‌دهد که معماری چگونه می‌تواند براساس مفاهیم دیگری پایه‌گذاری شود. با استفاده از نرم‌افزارها و روش‌های نوین پویانمایی، این کتاب، قوانین متداول درباره فرم در معماری را تغییر می‌دهد و در این فرایند زبان جدیدی در معماری بنیان‌ می‌نهد که با واژگان متفاوتی مانند توپولوژی، حباب‌ها، فراسطح‌ها و چندسطح‌ها به تولید فرم و فضا می‌پردازد. علاوه بر بخش نخست این کتاب، که به مبانی نظری این تفکر جدید می‌پردازد، پروژه‌هایی در بخش دوم معرفی شده‌اند که پتانسیل تکنیک‌های زمان‌محور پویانمایی را برای طراحی معماری ارائه می‌کنند. اگرچه در طول تاریخ، معماری ایستا، استوار و بی‌جان تعریف شده است، گرگ لین در این کتاب ادعا می‌کند که در عصر جدید و با استفاده از ابزارها، تکنیک‌ها و تفکری نوین، می‌توان فرم و فضای معماری را پویا، منعطف و زنده تعریف کرد. این کتاب نظریه جذاب و جدیدی درباره معماری در عصر الکترونیک ارائه می‌کند که برای دانشجویان، استادان و پژوهشگران معماری مفید خواهد بود.

کتاب های مرتبط

دیگر کتابهای انتشارات