انسان، محیط، مسکن

Human, Environment, Housing

گزارش خطا

در نظر گرفتن انسان و مقیاس انسانی در طراحی می‌تواند کیفیت زندگی را در ساختمان افزایش دهد. فرآیندی که توسط افرادی که ما برای آنها طراحی می‌کنیم، شروع می‌شود و متناسب با نیازهای آنها ساخته می‌شود. بهره‌گیری از سلسله‌مراتب‌ نیازهای مازلو به منظور در نظر گرفتن انسان در روند طراحی رویکرد مهمی در طراحی است. در این کتاب با استفاده از بررسی و بهره‌گیری از سایت‌های علمی مرجع، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات شد. در مرحله بعد با استفاده از منبع اطلاعات تئوری جمع‌آوری شده، طراحی متناسب با محدوده تعریف شده انجام گردید. این طراحی به گونه‌ای است که بتوان در آن نیازهای انسانی را در اولویت قرار داد.

دسته بندی : تئوری، معماری، تاریخ، تئوری و طراحی
نویسنده : امیر هوشنگ مهر اردلان، یگانه رجبی، کسری امیری
سال چاپ : 1398
انتشارات : انتشارات دانشگاه معماری و هنر پارس
زبان : فارسی
نوع کتاب : داخلی
قیمت : 750,000 ریال
برچسب ها
برچسب ها :
انتشارات دانشگاه معماری و هنر پارس انسان، محیط، مسکن یگانه رجبی کسری امیری امیر هوشنگ مهر اردلان

مشخصات کتاب

محل چاپ : ایران
نوبت چاپ : 1
تعداد صفحات : 240 صفحه
وضعیت کتاب : موجود در بازار

شرح

پیش‌گفتار

در خانه عواملی هست که ارزش‌های انسانی در آن تجلی پیدا می‌کند و می‌توان به مهم‌ترین آن به عنوان مکان اجتماعی و نگهداری از فر هنگ اشاره کرد. به نظر می‌رسد اساسی‌ترین نیازهای آدمی داشتن سرپناه است؛ بنابراین تأمین مسکن مناسب برای تمامی اقشار جامعه ضرورتی انکارناپذیر است. در جامعه کنونی و بحران اقتصادی که در آن قرار داریم، مشکل تأمین مسکن برای مردم وجود دارد.

یکی از راه‌حل‌هایی که می‌تواند باعث حل این مشکل شود این است که با کاهش فضاهای خصوصی و افزایش فضاهای اشتراکی، بتوانیم نرخ خرید خانه یا اجاره را کاهش دهیم. در واقع مسکنی که در آن ساکنین علاوه بر داشتن حریم خصوصی، بتوانند مجموعه‌ای از علایق، ارزش‌ها و یا اهدافشان را در آن به اشتراک بگذارند و با یکدیگر تعامل اجتماعی داشته باشند.

امروزه خوابگاه‌هایی برای رفع مشکل سکونت افراد و یا خانواده‌ها وجود دارند اما آیا دارای امنیت کافی، کیفیت فضایی، راحتی و حتی حریم خصوصی درستی هستند؟ روش تحقیق و طراحی انسان محور بوده و متناسب با نیاز آنها است.

کتاب های مرتبط