معماری معاصر ایران؛ 75 سال تجربه بناهای عمومی - جلد سه

Contemporary Architecture of Iran; 75 Years of Public Buildings Experience - Vol. III

گزارش خطا

در راستای اقدامات مستندسازی، اطلاع‌رسانی و ترویجی معاونت شهرسازی و معماری، دو جلد کتاب "معماری معاصر ایران، 75 سال تجربه بناهای عمومی " در سال 1388 تهیه و ضمن معرفی 55 اثر از بناهای عمومی ساخته‌شده حدفاصل سال‌های 1300-1375 زمینه‌ای برای بررسی معماری بناهای مذکور و تحولات آن به جامعه حرفه‌ای و دانشگاهی عرضه شد. هم‌اکنون بعد از گذشت دو دهه، با توجه به مجموعه شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عواملی که کیفیت معماری و کمیت ساخت‌وساز بناهای دولتی و عمومی را متأثر نموده‌اند، بررسی نمونه‌هایی از گونه بناها، در بازه زمانی 1375-1395 ضروری می‌نماید.

دسته بندی : تئوری، معماری، تاریخ، تئوری و طراحی
سال چاپ : 1396
زبان : فارسی
نوع کتاب : داخلی
برچسب ها
برچسب ها :
مهندسين مشاور نقش جهان پارس هادی میرمیران حمید میرمیران ایرج اعتصام انتشارات شرکت طرح و نشر پیام سیما وزارت مسکن و شهرسازی دفتر معماری و طراحی شهری سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی معماری معاصر ایران؛ 75 سال تجربه بناهای عمومی - جلد سه

مشخصات کتاب

محل چاپ : ایران
نوبت چاپ : 1
تعداد صفحات : 337 صفحه
وضعیت کتاب : موجود در بازار

شرح

انجام این پژوهش به‌منظور بررسی معماری 25 بنا عمومی و دولتی در بیست سال اخیر، باهدف معرفی آثاری شاخص از معماری بناهای عمومی و دولتی که هر یک به‌نوعی نماینده طیفی از جریان‌ها و گرایش‌های طراحی معماری این‌گونه بناها و فضاها هستند در دستور کار قرار گرفت که هم‌اکنون در قالب جلد سوم کتاب به متخصصان و علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

جلد سوم کتاب شامل 3 بخش کلی است:

  • بخش اول با عنوان بررسی اجمالی تحولات دوره معاصر بین سال‌های 1375- 1394 شامل بررسی سازوکارهای اقتصادی، اجتماعی و... است.
  • بخش دوم با عنوان معرفی بناهای هر دوره شامل ترتیب قرارگیری بناها در کتاب، فهرست بناها بر اساس زمان احداث و جدول خلاصه اطلاعات بناها است.
  • و بخش پایانی شامل منابع، مأخذ و ارجاعات است.

کتاب های مرتبط

دیگر کتابهای انتشارات