طرح پیشنهادی مهندسين مشاور نقش جهان ـ پارس برای مسابقه معماری فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران

Proposal of Naqsh-E Jahan-Pars Consulting Engineers for Academies of Islamic Republic of Iran Architectural Competition

گزارش خطا
معمار مسئول : هادی میرمیران
نوع پروژه : داخلی

 متمركز كردن بنا و آزاد گذاشتن هرچه بیشتر اراضی مجموعه، استفاده خلاق از اصول و مبانی و الگوهای تاریخ معماری ایران، وحدت و یكپارچگی بنا، احترام به بستر خاكی، افقی بودن، رعایت زاویه تاریخی در بنا و بالاخره دید كوه دماوند از مهم ترین اصولی است كه در طراحی فرهنگستان مدنظر قرارگرفته است.

برچسب ها
برچسب ها :
تهران فرهنگی معماری جمهوری اسلامی مهندسين مشاور نقش جهان پارس هادی میرمیران Naqsh E Jahan Pars Consulting Engineers بنای فرهنگستان های جمهوری اسلامی ایران مسابقه معماری مجموعه فرهنگستان‌های ایران فرهنگستان Academies of Islamic Republic of Iran Architectural Competition

گالری

اطلاعات کلی

سال : 1373/1993
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : فرهنگی
مساحت پروژه : 55000 مترمربع
آدرس : ایران، تهران، اراضی عباس آباد 

شرح

فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران برطبق برنامه از دو مجموعه اصلی شامل فرهنگستان‌ها و مجموعه گردهمایی‌ها و یک بخش تکمیلی که هردو مجموعه را در بر می‌گیرد تشکیل شده است و درمجموع 55000 مترمربع زیربنا دارد. مجموعه فرهنگستان‌ها به طور خلاصه شامل سه فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ، علوم و علوم پزشکی است و یک کتابخانه که هرسه این‌ها را تغذیه می کند.
 عناصر تشکیل دهنده بنا نیز عبارتند از: ورودی صفه، حیاط مرکزی، گنبد گردهمایی‌ها و دیواره فرهنگستان ها با حضور آزادانه قسمتی از تپه دراراضی طرح روی صفحه، ترکیب عناصر طبیعی و مصنوعی، زیبایی فضایی بنا را افزایش داده است. این طرح ازمیان 18 طرح ارائه شده برای مسابقه طرح بنای فرهنگستان‌های ایران که وزارت مسکن و شهرسازی برگزار کرد، مقام نخست را به دست آورده است.

دیگر پروژه های معمار

دیگر پروژه های شرکت

منابع اینترنتی :

http://www.njp-arch.com

منابع مکتوب :

بانی مسعود، امیر. (1391). معماری معاصر ایران در تکاپوی بین سنت و مدرنیته، تهران: نشر هنر معماری قرن

مجله آبادی، شماره دوازدهم