هادی میرمیران

Hadi Mirmiran

گزارش خطا
وب سایت : www.mirmiran-arch.org
پست الکترونیکی : info@mirmiran-arch.org
زمینه کاری : معمار، نقاش
تاریخ تولد : 1323 / 12 / 23
تاریخ وفات : 1385 / 01 / 29
شهر تولد : قزوین
جنسیت : مرد
ملیت : ایران
تحصیلات : کارشناسی ارشد

وی تحصیلات خود را در رشته معماری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به انجام رساند و در سال 1347 با ارزشیابی عالی فارغ‌التحصیل شد.

برچسب ها
برچسب ها :
مهندسين مشاور نقش جهان پارس هادی میرمیران Hadi Mirmiran

سمت فردی

بنیان گذار : مهندسين مشاور نقش جهان ـ پارس، مهندسان مشاور آتاوا، مهندسين مشاور نقش جهان ـ پارس - شعبه اصفهان

شرح

فعالیت حرفه‌ای این هنرمند معمار تقریباً به سه دوره مساوی تقسیم می‌شود. 

ایشان حد فاصل سال‌های 1357 ـ 1347 در شرکت ملی ذوب آهن ایران، در اصفهان به عنوان مسئول کارگاه معماری واحد طراحی و شهرسازی مشغول به فعالیت بوده و مسئولیت تهیه و اجرای طرح‌های متعددی را در زمینه مجموعه‌های مسکونی، بناهای عمومی و طرح‌های شهری بر عهده داشت. پس از انقلاب اسلامی ایران، از سال 1358 ضمن ادامه فعالیت در ذوب آهن، با شرکت خانه‌سازی ایران و اداره کل مسکن و شهرسازی اصفهان همکاری نمود که تا سال 1367 تداوم یافت. در شرکت خانه سازی ایران مسئولیت سرپرستی واحد طراحی و در اداره کل مسکن و شهرسازی اصفهان به عنوان سرپرست واحد طراحی، طرح جامع شهر اصفهان و طرح منطقه شهری اصفهان را تهیه نمود. سیدهادی میرمیران در اصفهان برای اولین بار مفهوم «منطقه شهری» را به طور جدی مطرح کرد و با ارائه بسیار درخشان طرحی موفق، در فرآیندی سخت و طولانی از جلسات بررسی و تصمیم گیری در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، توانست ضرورت توجه به مناطق شهری کشور را به منزله عرصه هایی مشخص، مجزا و مستقل در حوزه مدیریت و برنامه ریزی شهری نشان دهد. 

ایشان در سال 1367 به همراه گروهی از همکارانش شرکت مهندسان مشاور نقش جهان ـ پارس را تاسیس نمود و به عنوان مدیرعامل و مدیر طراحی تا واپسین روزهای حیات به کار در زمینه شهرسازی و معماری در این شرکت ادامه داد. طی این دوره تهیه طرح‌های متعدد معماری و شهرسازی و نیز شرکت پیگیر و فعالانه ایشان در تمامی مسابقات مهم معماری داخلی و بین المللی در کنار موفقیت چشمگیر او در اغلب این مسابقات به عنوان برنده، او را به عنوان چهره شاخص و سرشناس معماری و شهرسازی معاصر ایران مطرح کرد. 

زنده یاد مهندس سیدهادی میرمیران در فروردین ماه سال 1385 دارفانی را وداع گفت. به یاد این معمار و هنرمند برجسته کشورمان، بنیادی به نام وی همراه با جایزه معماری میرمیران پایه گذاری شده است که به شکل سالانه برگزار می‌شود و طی آن به برترین‌های رشته معماری ایران جوایزی اهدا می‌گردد. 

برخی عناوین و افتخارات مرحوم میرمیران عبارتند از: دریافت نشان معماری ایران (استاد پیرنیا) در اولین دوره (1379)، دریافت لوح تقدیر جامعه مهندسان مشاور ایران برای شناسایی و معرفی معماری ایران (1380)، برنده جایزه مهراز (1381)، انتخاب شده به عنوان پیشکسوت معماری توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور (1381)، دریافت لقب شهروند افتخاری اصفهان (1383)، دریافت لوح تقدیر و تندیس از جامعه مهندسان مشاور ایران (1383) و دریافت نشان دولتی درجه یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران

مسابقات

جوایز

نشریات

معمار مسئول پروژه های