آموزش خلاق - تجربه 1381

اين مقاله محصول تجربه ای يک ساله در آموزش دروس پايه معماری است. نظريه پشتيبان اين تجربه، آموزش معماری را در سه عرصه "تزکيه"،" تعليم و "حکمت قابل حصول می داند.اين نظريه بر آنست که مراتب اوليه آموزش معماری بايد به پالايش و پرورش ذهن و استعداد شاگردان بپردازد تا راه آنان را براي طی مراتب بعدی (کسب دانش ها و درک بينش های معماری) هموار سازد. با اين رويکرد، مقاله پس از بيان مبانی نظری خود به تشريح روش های اتخاذ شده برای تدريس و پرورش استعداد دانشجويان می پردازد. روش هايی که حکايت از تعامل دايم بين استاد، شاگرد، و برنامه درسی داشته و هر لحظه در حال بازبينی، نقد و تکميل خويش می باشد.
نگاهی کوتاه به چند تمرين و آنگاه بازنگری و نقد اين فرآيند يک ساله از ديگاه دانشجويان پايان بخش اين گزارش خواهد بود. اين نگاه نقادانه می تواند محلی دريافتن ميزان تقرب به اهداف و موفقيت در روش های اتخاذ شده.


مسابقات
جوایز
نشریات