حرفی از جنس زمان؛ نگاهی نو به شيوه های آموزش معماری در ايران

نویسنده :
عیسی حجت
محل انتشار :
نشریه هنرهای زیبا 12
نوع مقاله :
علمی - پژوهشی
زبان :
فارسی
شماره :
12
زمان انتشار :
زمستان 1381
مقاله ابتدا نقدی کوتاه خواهد داشت بر تقسيم بندی رايج شيوه های آموزش معماری به دو اردوگاه "سنتی" و "دانشگاهی (آکادميک)" و آنگاه با نگاهی ديگر گونه به شيوه ها و دوران های آموزش معماری، و با قرار دادن "تعين" و "عدم تعين" به عنوان وجه تمايز، به دسته بندی جديدی در اين ميدان دست زده و آموزش معماری را به دو دوران "هم گرا" و "واگرا" تقسيم و تعريف خواهد کرد.
معرفي گونه های متفاوت آموزش در هر يک از دو دستگاه "هم گرا" و "واگرا" و سپس تحليل و نقد و آسيب شناسی اين گونه ها، بدنه و ساختار اصلی مقاله را تشکيل می دهد.
پايان بخش مقاله اشاره به ناکار آمدی شيوه های کنونی آموزش معماری در ايران و پيشنهاد بازنگری و بازسازی بنيان های فکری - فلسفی اين مهم با درک شرايط روز می باشد.


مسابقات
جوایز
نشریات
دیگر مقالات نویسنده:
مقالات مرتبط: