آتليه های فضانگاری و نقش آنها در آموزش معماری

گزارش خطا
نویسنده : علی‌اصغر ادیبی
محل انتشار : نشریه هنرهای زیبا 15
نوع مقاله : علمی - پژوهشی
زبان : فارسی
شماره : 15
زمان انتشار : پاییز 1382

طی چند دهه اخير نياز مبرم به ارتقای کيفی آموزش معماری از يک طرف و پيشرفت روزافزون تکنولوژی و سيستم های مختلف ويدونگاری و داده نگاری سبب تغييرات زيربنايی در روش های آموزشی معماری گردده و از طرفی معماران زيادی را بر ان داشت تا سعی در ورود اين سيستم ها در روش های کاری خود نمايند.

انسان و فضای زيست او جوهره پيچيده ای دارد، شمار موضوعات و عناصری که می بايست معرفي و مورد تجزيه و تحليل قرار گيرند نه تنها بی شمار بوده بلکه از طبيعت و ويژگی های متفاوتی نيز برخوردار می باشد.

در اين راستا امروزه وسايل و ابزار و چگونگی تعليم و تربيت و روش های آموزشی در رشته معماری متحول و نياز به ارتقای کمی و کيفی بالايی دارد و تجربه های نوين آموزشی يکی از ضروريت های تکاملی الگوهای آموزشی می باشد.

نياز به روش های نو وقابل رويت نمودن تصاوير متعدد از فضاها و داده پردازی بر روی تصاوير برای ما ميدان عمل وسيعی را جهت خلاقيت و گسترش قدرت تصور ايجاد می نمايد که می بايست از اين روش ها بهره برداری لازم صورت پذيرد.

در اين مقاله سعی خواهم نمود نتيجه تحقيقات خود را در مورد آتليه های فضانگاری در کشورهای اروپايی ارايه نمايم تا زمينه ساز شناخت بيشتر و کاربرد وسايل و ابزار جديد طراحی از جمله استفاده از سيتم ويدئونگاری و داده نگاری در اکثر دانشکده های پيشرفته و معتبر حال حاضر اروپايی است را معرفی نمايم.

با کسب آشنايی و توانايی وسايل نوين در طراحی خلق فضاهای جديد اميد است که زمينه اعتماد به نفس تبادلات فرهنگی هنری جديدی در سيتم آموزش معماری پايه گذاری گردد.

(453.0 کیلوبایت) دانلود مقاله  

مسابقات

جوایز

نشریات