کامران طباطبایی دیبا

Kamran Tabatabaei Diba

گزارش خطا
وب سایت : www.kamrandiba.com
زمینه کاری : معمار، نقاش
تاریخ تولد : 1315 / 12 / 14
شهر تولد : تهران
جنسیت : مرد
ملیت : ایران
تحصیلات : کارشناسی ارشد

وی پس از اتمام دبیرستان، به آمریکا سفر کرد و تحصیلات معماری و جامعه شناسی را در سال‌های ۴۴ – ۱۳۳۵ در دانشگاه هاوارد واشنگتن دی سی گذراند.

ادامه در ویکی پدیا
برچسب ها
برچسب ها :
کامران طباطبایی دیبا مهندسين مشاور داض

سمت فردی

بنیان گذار : مهندسين مشاور داض

شرح

او در سال ۱۳۴۴ به ایران بازگشت و دفتر "موسسه شهرسازی و تهیه طرح های اجتماعی" را تاسیس گرد. سپس به عنوان مدیرعامل و رییس هیئت مدیره "شرکت داض" فعالیت‌های حرفه‌ای خود را ادامه داد؛ ضمناً تعدادی شرکت های وابسته نیز در ایران تاسیس کرد، از جمله شرکت معماری داخلی و دکوراسیون "اینساید" و همین‌طور شرکت "داض بوشهر" که در بندر بوشهر واقع شده بود. دیبا همچنین با دو شرکت خارجی به نام های "پرکینز اند ویل" و "دیویس اند برادی" نیز در بعضی پروژه ها شریک شده بود، ولی کارش با آن‌ها به مرحله اجرا نکشید. 

کامران دیبا در سال ۱۹۷۵ مدیریت «موزه هنرهای معاصر تهران»‌ را قبول کرد و این نهاد فرهنگی را بنیانگذاری کرد. وقتی دیبا در سال ۱۳۵۷ برای استراحت به سفر خارج رفته بود، دفتر داض و اموالش در تهران در زمان انقلاب توقیف و مصادره شد و نتیجتاً او به ایران مراجعت نکرد.

از سال ۱۳۵۹ تا به حال، دیبا معدودی پروژه های معماری را در امریکا، انگلیس، فرانسه و اسپانیا انجام داده است. فعلاً دفتر معماری وی در گاسین در استان مالاگای اسپانیاست و زندگی خود را بین آنجا و پاریس تقسیم کرده است. 

کامران دیبا نقاش هم هست. او از سال ۱۹۶۱ تا به حال، مکرراً در نمایشگاه های انفرادی و گروهی آثار خود را به نمایش درآورده است.


مسابقات

جوایز

نشریات