گزارش خطا

یازدهمین جایزه معماری، معماری داخلی ایران

11th Iranian Architecture, Interior Design Award

سال برگزاری : 1397

این مراسم روز پنج شنبه پنجم مهرماه سال جاری در سالن همایش کتابخانه ملی ایران برگزار  شد و طی آن برندگان و تقدیر شدگان این دوره جایزه معماری و معماری داخلی ایران معرفی شده و جوایز خود را دریافت نمودند.

برچسب ها
برچسب ها :
مجله معماری و ساختمان جایزه معماری داخلی ایران

شرح

  • - تعداد پروژه ها در گروه مسکونی بازسازی 20 پروژه بود
  • - تعداد پروژه ها در گروه عمومی بازسازی 97 پروژه که به دلیل تعداد بالا نسبت به بقیه بخش ها داوران تصمیم گرفتند این گروه را به دو زیر گروه کوچک و بزرگ مقیاس تقسیم نمایند.
  • - در گروه از طرح تا اجرا در حوزه مسکونی 35 پروژه در حوزه عمومی 19 پروژه حضور داشتند.
  • - در تمامی گروه ها رویکرد داوران جهت داوری و قضاوت میان آثار:
  • · خلاقیت و نگاه نو
  • · کیفیت و ادراک درست آن براساس عملکرد و مصالح مصرفی
  • · توانایی طرح در تحقق مطلوب فعالیت ها و تامین نیازهای روانی و کاربردی در فضای درونی پروژه بود.

قبل از شروع داوری مشترک هر کدام از داوران تمامی آثار را مرور کردند و سپس با داوری مشترک همه پروژه ها در بحث گذاشته شدند و هر اثری که حداقل سه رای از پنج رای داوران را کسب می نمود از مرحله حذفی عبور کرده وبه مرحله بعدی می رسیدند. در مرحله بعدی پروژه های راه یافته به مرحله حذفی به شور گذاشته شدند و مقرر شد هر کدام از داوران پس از بررسی مشترک دو پروژه از میان آنها در هر بخش انتخاب نمایند که نهایتا با تصمیم گیری اجماعی پروژه اول و دوم و یا پروژه قابل تقدیر مشخص گردید.

تنها در گروه مسکونی بازسازی بنا به نظر جمعی داوران مقام اول و دوم نداشتیم و تنها یک پروژه تقدیر گردید.

در پایان به نمایندگی از گروه داوران از نشریه و خصوصا جناب آقای زهادی و همکارانشان و تمامی معماران و شرکت کنندگان که رونق بخش این مراسم هستند سپاس گذاری می کنم و شما را دعوت می کنم تا به تماشای فیلم تهیه شده از پروژه ای رسیده و بخشی از جلسه داوری، در جریان روند قضاوت این جوایز قرار بگیرید.

پس از صحبت های مهندس حسینی تمامی پروژه ها توسط کلیپ همراه با قسمت هایی از فیلم داوری جمعا به مدت بیست دقیقه نمایش داده شد و سپس جوایز با نمایش تصویری از پروژه، به طراحان و به شرح زیر تقدیم گردید.

منابع اینترنتی :

http://www.memary.net