ویلا ماوی

Villa Mavi

گزارش خطا
شرکت معماری : آتلیه معماری مکعب سفید
نوع پروژه : داخلی

این ویلا در شهر هشت بهشت (۴۵ کیلومتری تهران) قرار گرفته و برای یک خانواده هشت نفره طراحی شده است.

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

آرمین و رامین بازرگان

سازه (طراحی، اجرا) :

مجید بزرگ

تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) :

امیر سلامت

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

شرکت آتلانتیک

تیم طراحی | همکاران پروژه :

هنگامه رضایی، دانیال اخوانیان، روح الله نوروزی

اطلاعات کلی

سال : 1394/2015
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : مسکونی، ویلایی
مساحت پروژه : 600 مترمربع
آدرس : ایران، تهران، دماوند

شرح

مهمترین فاکتور در طراحی حجم پروژه استفاده از توپوگرافی زمین و دید ومنظر حداکثری به قله دماوند بوده است. شیب ده درصدی زمین سایت را به سه قسمت تقسیم کرده و سبب ایجاد سه مکعب مختلف گشته است.

طبقه همکف همسطح با حیاط جنوبی است، زیرزمین با حیاط وسطی همسطح بوده و به وسیله پله با حیاط بالایی در ارتباط است. حیاط سوم هم که پایین ترین سطح بوده و با پله ورمپ با حیاط وسط در ارتباط است.

استخر در قسمت شمالی زمین به صورت نیمه باز قرار گرفته و سقف آن تراس اتاق نشیمن را تشکیل داده است. مکعب وسطی به دوقسمت غربی و شرقی تقسیم شده است.

قسمت غربی شامل اتاق خوابها با دید بی نظیر به رشته کوه دماوند، که سقف آن تراس بزرگ طبقه بالا را تشکیل می دهد. قسمت شرقی هم به آشپزخانه تخصیص داده شده که علاوه بر اینکه از نور مناسب شرق بهره می برد، به ورودی هم نزدیک است. در واقع طراح با این کار پلان را به دو قسمت عمومی وخصوصی تقسیم کرده است.

آشپزخانه ونشیمن در قسمت عمومی و اتاق خوابها در قسمت خصوصی. هر دو قسمت از نور مناسب برخوردارند. در طراحی داخلی ویلای ماوی از رنگ زرد و خاکستری استفاده شده و برای گرمتر شدن فضا در قسمتهایی چوب به عنوان متریال طبیعی به کار رفته است.


منابع اینترنتی :

https://www.archdaily.com