سالن زیبایی شکرنیا

Shokrniya Beauty Salon

گزارش خطا
معمار مسئول : کسری شفیعی زاده، محمدیوسف صالحی، حسین زین آغاجی، آیدین وس کاه
نوع پروژه : داخلی

سالن زیبایی شكرنیا، مركز ارایه خدمات آرایشی و بهداشتی برای بانوان می باشد. این پروژه در ساختمانی در خیابان سعادت آباد واقع شده است.

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

مهسا شكرنيا

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

يوسف صالحی

استوديو معماری چهار

ارائه :

نگار نبوی طباطبايی، آيدا افصحی

عکاس : هامون مقدم

اطلاعات کلی

سال : 1395/2016
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : اداری - دولتی، دفتر
مساحت پروژه : 88 مترمربع
آدرس : ایران، تهران، سعادت آباد

شرح

کاربری سابق این واحد، اداری با فضاها و عملکرد های مغشوش و بی ارتباط با موضوع آرایشگاه به نظر میرسید. خواسته ی کارفرما داشتن فضایی لوکس در عین حال لطیف و با حداکثر فضای خدمات در مساحت 88 متر مربع بود. ایده اصلی شکلگیری طرح ،ایجاد فضاهای مجزا برای کاربری های متفاوت در عین یکپارچگی در کالبد جعبه هایی با رنگ های متفاوت به منظور تمیز دادن فضاهای کثیف و تمیز از یکدیکر و ایجاد فضاهای نیمه بسته و بسته تا فضاها از لحاظ بویایی و صوتی برای یکدیگر مزاحمت ایجاد نکنند ، می باشد. کاربر میتواند به بعضی از این جعبه ها وارد شود ولی بعضی از آنها تنها از پروژه عبور می کنند. گستردگی فضا این امکان را به مشتریان میدهد تا حس حضور در یک catwalk کوتاه و خصوصی را تجربه کنند.

نورپردازی پروژه با توجه به استانداردهای لازم به عنوان یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در حصول حداکثر بازدهی فضای ارایشگاهی طراحی شده است. انتخاب گیاهان سایه دوست و توجه اخص به مقوله تصفیه هوای محیط با توجه به شرایط محیط مورد طراحی مورد نظر قرار گرفته شده است که نتیجتا تلطیف فضا را نیز به همراه دارد.