پروژه ته باغ رستوران محمد

گزارش خطا

پروژه تهِ باغِ رستورانِ محمد به منظور استقرار فضاهای خدماتی شامل سرویس ها، نماز خانه و استراحتگاه در گوشه ای از باغ این رستوران واقع در محدوده درچه اصفهان، بعد از انجام شعبه بیرون بر این مجموعه در فودکورت سیتی سنتراصفهان، در بهار ۱۳۹۶به دفتر ما پیشنهاد شد.

برچسب ها
برچسب ها :
اصفهان جایزه معمار معماری جمهوری اسلامی تجاری رستوران الهام گرامی‌ زاده نائینی احسان حسینی دفتر فرایند منطقی در طراحی معماری معمار 96 پروژه ته باغ رستوران محمد ته باغ رستوران محمد

گالری

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

امید اکبری

نظارت :

دفتر فرآیند منطقی در طراحی معماری

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

دفتر فرآیند منطقی در طراحی معماری

ارائه :

علیرضا زمانی

ماکت :

آلاله محسنی

تیم طراحی | همکاران پروژه :

 آلاله محسنی، احمدرضا توکلی، علیرضا زمانی

اطلاعات کلی

سال : 1395-1396
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : تجاری، رستوران
مساحت پروژه : 121 مترمربع
آدرس : ایران، اصفهان، درچه، مجاور رودخانه ی زاینده رود

شرح

در پی واکاوی تجربه حضور در فضاهای کوچه باغی (همچنان که از رستوران های حومه شهری انتظار می رود) ایده طراحی و ایجاد کالبدی در مرز میان معماری و لند اسکیپ مبنای شروع کار گردید . ساختار کلی پروژه، نه تنها در تعامل با بستر بلکه با آمیختگی و یکی شدن با آن - به جای کالبدی نشسته در باغ ، خود به مثابه برش هایی از طبیعت ، آسمان و گیاه شکل گرفت . ایجاد الگویی استعاری از حضور موقت در باغ با تغییر الگوهای نور و سایه، نسیم، آسمان و گیاه میسر گردید. تجربه ایی منحصر به فرد از حضور در ساعات مختلف شبانه روز که با بکار گیری فرم هایی پویا در تغییرات آفتاب و سایه به دست آمد.

انتخاب آهن زنگ زده با رنگ قرمز غنی، به ساختار احساسی طبیعی می بخشد و معماری را نه به عنوان بنایی مستقل بلکه به عنوان بخشی ارگانیک از منظر پیرامون خود بیان می کند. ایجاد معماری ای دست ساخت با هرچه کمتر کردن المانهای یک معماری رسمی و تصمیم به استفاده از دیوار های باربر جهت سازه و بهره گیری از کوران و نسیم طبیعت به جای تهویه مصنوعی نیز در همین راستا شکل گرفت.

پیمانکار: عباس جبیری