ساختمان اداری رونیکس

Ronix Office Building

گزارش خطا

این پروژه در زمینی ۵۴۳ مترمربعی با سطح اشغال ۶۰ % در ۶ طبقه اداری برای شرکت رونیکس تعریف شد.

برچسب ها
برچسب ها :
بهزاد حیدری شیرین صمدیان استودیو طراحی و معماری پرگار ساختمان اداری رونیکس

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

شرکت رونیکس

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

علی رحیمان، حمد آذرنوش، امیر حیدری

سازه (طراحی، اجرا) :

جلال‌الدین سجادیان

تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) :

مهدی قندیل زاده

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

آرش مجابی

تیم طراحی | همکاران پروژه :

مریم مسندی، امیرفاضل قهرمان پور، حسین کریمی، الناز غفوریان

اطلاعات کلی

سال : 1395-1398/2016-2019
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : اداری - دولتی
مساحت پروژه : 4281 مترمربع
آدرس : ایران، تهران، خیابان حافظ، خیابان جامی، نبش کوچه افشار

شرح

سایت پروژه در مجاورت خیابان حافظ انتخاب شده تا مجاورت لازم با محدوده کاربری مربوط به فعالیت شرکت فراهم گردد. رونیکس شرکت تولید کننده رو به رشد ابزارآلات صنعتی است. از این رو عناصری مرتبط به کاربری و ماهیت آن به شکل گیری کانسپت منجر شد که می توان به اداری- صنعتی بودن، شفافیت و پویایی روابط و امکان افزایش نیروی انسانی اشاره کرد. در نتیجه در روند طراحی کیوبهایی شفاف در سازه بنا محاط شده و با جنبش کیوبها فضاهای سبز لازم برای تنفس و تلطیف کار شکل گرفتند.

معضلات سایت:
ماهیت اداری بنا و نیاز به نور در تمام جبهه ها موجب افزایش سطح شیشه ها شده است که مشکل تابش ناخواسته و اثرات منفی گلخانه ای را به همراه دارد. بافت مجاور، بافتی فرسوده و بی نظم بوده و منظر بیرونی مناسبی را فراهم نمی کند. کاربری بناهای مجاور سایت، مسکونی بوده و فاصله بسیار نزدیکی با سایت دارند که مشکل اشراف را ایجاد می کند که در تناقض با شرایط فضای اداری است.

راه حل ها:
معضلات فوق نیاز نیمه شفاف کردن شیشه ها از طریق چاپ را تعریف کرد. عواملی چون طرح، اندازه و رنگ چاپ بر آسایش کارکنان و رهگذران معبر تاثیرگذار بود. از این رو شبکه ماتریس نقاط چاپی در نظر گرفته شده و فیلترهای طیفی تابش و همسایگی فعلی و آتی از طریق نرم افزار گرس هاپر روی آن اعمال گردید تا با مقیاس کردن نقاط ماتریس، پوشش شیشه ها به حد ایده آل برسد. سپس برای آسایش بصری، جنبشی بر نقطه ها اعمال شد تا از فرم ماتریسی خارج شده و با ایجاد طرحی ارگانیک تاثیری بر تمرکز بینندگان نداشته باشند.

دیگر پروژه های شرکت