بازسازی دفتر اداری در برج نگار

Private Office Headquarters

گزارش خطا

تیم پروژه

نظارت :

دفتر معماری باغ ایرانی

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

کامران نقی، نعیمه بیگی

تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) :

اشکان سجادی

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

دانیال کمیلیان

ارائه :

پیمان تاجیک، مینا نبوی

تیم طراحی | همکاران پروژه :

انوشه احمدی، پانته‌آ پرهامی، مینا نبوی

اطلاعات کلی

سال : 1398/2019
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : اداری - دولتی، دفتر
مساحت پروژه : 1000 مترمربع
آدرس : ایران، تهران، میدان ونک، برج نگار

شرح

کارخانه مشهور تولیدی در تهران قصد داشت تا کارکنان خود را که قبلاً در کارخانه مستقر بودند به طبقه ۲۴ برج اداری نگار در مرکز تهران منتقل کند. این فضا با طرح مدور و پنجره های کف تا سقف در اطراف محیط ، دارای چشم اندازهای دیدنی از شهر تهران است. کارفرما درخواست داشت تا دفتر جدید به شیوه پلان باز طراحی شود و ماهیت فعالیت های صنعتی کارخانه در دفتر مرکزی نیز احساس شود.

از آنجایی که این فضا قبلاً به عنوان نمایشگاه استفاده می شد و عناصر اضافی زیادی در آن وجود داشت، اولین مرحله طراحی حذف کلیه پارتیشن های اضافی، کارهای چوبی و گچ بری روی سقف، دیوارها و ستون ها بود. این کار به ما اجازه داد تا سقف بتنی موجود و عناصر مکانیکی آن را آشکار کنیم. سپس سقف رنگ آمیزی شد و در طرح نهایی در معرض دید قرار گرفت.

فضاهای بسته مورد نیاز، مانند دفاتر مدیر و محوطه غذاخوری، در امتداد شاخه های آسانسور و هسته ساختمان طراحی شدند تا بقیه فضاها باز بماند. به منظور حفظ ماهیت صنعتی طراحی، تمام پارتیشن های فلزی با کمک پیمانکاران در محل ساخته شدند. این سفارشی سازی عناصر پارتیشن در سایت، یک طراحی و فرآیند ساخت منحصر به فرد ایجاد کرد که کاملاً مبتنی بر تجربه و مهارت ساخت بود.

دو جزیره شناور به عنوان اتاق اصلی کنفرانس و دفتر مدیریت در فضای آزاد شکل گرفت. این فرم های مکعبی خالص در نقاط استراتژیک پروژه ایجاد شد تا به فرآیند گردش و مسیرهای حرکتی در فضا کمک کند و آن را جذاب تر نماید. مسیرهای حرکتی در محیط اداری با علائم گرافیکی در کف مشخص تر شدند تا حرکت و تعاملات اجتماعی در پروژه تقویت شود.

حجم های دایره ای شکل، با الهام از پلان ساختمان و ایده جمع آوری کارمندان به دور هم، به عنوان اتاق های تلفن و محل های ملاقات به فضای باز اداری اضافه شدند. این احجام با ساختاری فلزی شکل گرفتند و توسط لایه های چوب بلوط پوشیده شدند. استفاده از مصالحی مانند چوب طبیعی در تضاد با ماهیت فلزی فضا، بافت و حس گرم و سرد در محیط را متعادل می کند.

در نهایت قلب دفتر کار به فضای تعاملات اجتماعی، کاری و بار اختصاص داده شد تا به بالا بردن جذابیت محیط کاری بین کارمندان کمک کند. برای رسیدن به محیطی سبز و پویا، گیاهان در محفظه های بزرگ فلزی قابل حمل به فضای آزاد اداری اضافه و پخش گردید. واحد های تاسیساتی پروژه برای اطمینان به ایجاد تهویه مطبوع، جلوگیری از هدر رفت انرژی و رسیدن به معماری پایدار بازطراحی شدند.

دیگر پروژه های معمار