هتل بوتیک حنا

Hanna Boutique Hotel

گزارش خطا
معمار مسئول : مهسا مجیدی
نوع پروژه : داخلی

این پروژه از بازسازی یک خانه  ۹۰ساله در کوچه لولاگر، یکی از شناخته شده ترین کوچه های مرکز تهران آغاز می شود. بوتیک هتل حنا نمایی از تهران معاصر است؛ با لایه های متعددی که از ۹۰سال پیش تا امروز به آن افزوده شده است.

برچسب ها
برچسب ها :
تهران جایزه معمار فرهنگی اقامتی معماری جمهوری اسلامی هتل مهسا مجیدی دفتر معماری باغ ايرانی هتل بوتیک حنا Hanna Boutique Hotel کوچه لولاگر نوزدهمین دوره جایزه معمار جایزه معمار 1398

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

گروه پی‌جی

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

بهرنگ بنی آدم، کاوه معادی، محسن تحیری، ایمان زینعلی

تیم طراحی | همکاران پروژه :

انوشه احمدی، دانیال اخویان، پانته‌آ پرهامی، نعیمه بیگی، مهدی نیکخواه، مینا نبوی، پیمان تاجیک

اطلاعات کلی

سال : 1397
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : فرهنگی، هتل، اقامتی
آدرس : ایران، تهران، کوچه لولاگر

شرح

این مجموعه تجربه ای از لایه های متفاوت زندگی در تهران را به شما ارائه می کند. تجربه ای از حضور در قلب یک شهر شلوغ و پرآشوب؛ تجربه ای امروزین از هنر، معماری، دیزاین و مهمان نوازی انسان معاصر تهران .

بوتیک هتل حنا اولین محصول پروژه بازآفرینی شهری شرکت معماری باغ ایرانی است. ساختمان در سال  1395 توسط این شرکت خریداری شد. فرایند مرمت ساختمان دو سال طول کشید و با پایان آن، بوتیک هتل حنا در زمستان  1397 کار خود را آغاز کرد. این مجموعه  7 اتاق و فضاهای جانبی شامل رستوران، پلتفرم و پاپ آپ دارد. معماری داخلی بوتیک هتل حنا که برگرفته از سبک معماری معاصر ایران و جهان است، فضای امروزی و صمیمانه‌ای را برای ثبت یک تجربه به یادماندنی مهمانانش خلق کرده است.

خانه پلاک سه کوچه لولاگر خانه ای است با پنجره ای نیم دایره به سوی کوچه و با نمایی که معمارش نقش هایی بداهه بر روی آن زده است. این خانه در دو طبقه ساخته شده و در مجموع 540 متر زیربنا دارد. داخل این خانه با گچ بری و کاشی کاری تزئین شده است.

مرمت ساختمان در سال  1395 توسط شرکت معماری باغ ایرانی آغاز شد. در ابتدای فرایند مرمت، تاریخچه بنا و لایه های مختلف آن شناسایی شد. هر کدام از این لایه ها که در ادوار مختلف به این ساختمان اضافه شده اند، بیانگر بخشی از تجربه زیست مردمان تهران و ساکنان این خانه بوده اند. این لایه ها در فرایند مرمت حفظ شدند. هرجایی که لازم بود چیزی مرمت شود، مرمت شد و بقیه چیزها به همان شکل سر جایشان ماندند. حالا خانه پلاک سه کوچه لولاگر تمام تاریخ  ۹۰ساله اش را در خود نمایان دارد .

در فرایند بازسازی بوتیک هتل حنا، یک آب انبار قدیمی کشف شد که سال ها کسی از وجود آن اطلاعی نداشت. این فضا به پلتفرم بوتیک هتل حنا متصل است و امکان فعالیت های جانبی در کنار رویدادهای در حال برگزاری در محل پلتفرم را فراهم خواهد کرد.

این هتل در سه بخش فرهنگی، هتل و بازسازی برنده مسابقه معماری  WAF2019 شده است. در پروژه های ساخته شده ایرانی این مسابقه، هتل حنا 75درصد جوایز را به خود اختصاص داده است.