خانۀ درختی

Tree House

گزارش خطا
معمار مسئول : پدرام شایگان، فرید ابراهیمی
مدیر پروژه :

پدرام شایگان

نوع پروژه : داخلی

می بایست فضایی جدید در کنار خانه ییلاقی موجود احداث می گردید. خواسته کارفرما ایجاد فضایی جدید در کنار خانه موجود ضمن ایجاد دید و تجربه جدید از فضا می بود. بعد از بررسی سایت، مکانی در مجاورت خانه، مشرف به دره و منظره اطراف برای این منظور شناسایی گردید.

برچسب ها
برچسب ها :
خانه مازندران مسکونی پدرام شایگان فرید ابراهیمی شرکت طراحی و معماری نقش خاک خانه درختی

گالری

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

امید شایگان

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

فرید ابراهیمی

تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) :

محمد رضا شایگان

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

مهندس مهدوی

ارائه :

فائزه حسین پور

عکاس : وحید جودی

اطلاعات کلی

سال : 1397/2018
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : مسکونی
مساحت پروژه : ۴۵ مترمربع
آدرس : ایران، مازندران، رویان ، ییلاق وازک، دستر

شرح

وجود چند درخت درخت جنگلی قدیمی در ناحیه مورد نظر، ما را بر آن داشت تا فضایی جدید را با حفظ درختان ما بین آنها ایجاد کنیم. با توجه به شیب زمین، حالت قرارگیری درختان و برای دستیابی به بهترین دید و تجربه از سایت، تصمیم بر آن شد تا فضای جدید را به تراز ارتفاعی سرشاخه درختان برسانیم. همچنین برای همنشینی بهتر آن در میان درختان از تنه اصلی درختان استفاده گردد.

برای اجرایی کردن ایده از کارشناس فضای سبز و جنگل کمک گرفتیم تا سن، نوع و قابلیت بارگذاری و ایجاد بنا بر روی آنها را ارزیابی نماید. پس از اعلام نظر کارشناسان و واطمینان خاطر از عملی بودن این موضوع با ایجاد سازه ای بر روی درختان قدم اول در ساخت خانه درختی برداشته شد. جهت همنشینی مناسب با زمینه و حس فضای موجود، پوشش نهایی خانه درختی را چوب تیره در نظر گرفتیم تا علاوه بر این موضوع با خانه های ییلاقی موجود در بافت نیز نزدیکی داشته باشد. در فرم خانه درختی نیز از سطوح شکسته و شیبدار استفاده کردیم تا علاوه بر نزدیکی به خطوط ارگانیک موجود درختان به تیپولوژی خانه های ییلاقی نیز نزدیک باشد.

دیگر پروژه های معمار

دیگر پروژه های شرکت