خانه آجری مازیار

Maziar Brick House

گزارش خطا
معمار مسئول : پدرام شایگان، فرید ابراهیمی
نوع پروژه : داخلی

پروژه در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع در مجموعه ای ساحلی با مالکین متفاوت و زمین های خالی از بنا در شهر رویان واقع گردیده است. کارفرما به عنوان یکی از مالکین اصلی به دنبال طرحی برای ایجاد الگو و زمینه در مجموعه بود.

برچسب ها
برچسب ها :
مسکونی ویلایی معماری جمهوری اسلامی رویان خانه آجری مازیار پدرام شایگان فرید ابراهیمی شرکت طراحی و معماری نقش خاک

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

امید شایگان

نظارت :

امیر محمودزاده

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

حسین شایگان، شیدا کوهستان

سازه (طراحی، اجرا) :

پیمان تقوایی

تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) :

محمدرضا شایگان

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

امیر رستمی

ارائه :

عباس کمالی

عکاس : وحید جودی
تیم طراحی | همکاران پروژه :

 طراحی منظر: حسین شایگان، فرید ابراهیمی، نورپردازی: محمد رضا شایگان، طراح سه بعدي: عباس کمالی، گرافيست: آناهیتا حسن پور

اطلاعات کلی

سال : 1395/2016
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : مسکونی، ویلایی
مساحت پروژه : 250 مترمربع
آدرس : ایران، مازندران، رویان ،  شهرک رویان

شرح

 زمینی در نزدیکی ورودی مجموعه به این پروژه اختصاص یافت تا ساختمان علاوه بر ارائه کارکردهای مد نظر بعنوان یک ویلای اقامتی فصلی بتواند بعنوان الگویی از ساخت آینده مجموعه و همچنین نمایش علایق کارفرما در استفاده از آجر در ابتدای مجموعه خودنمایی کند.

با توجه به سابقه همکاری با کارفرما در ساخت پروژ های روستیک اینبار کارفرما بدنبال ارائه ترکیب جدیدی از مصالحی چون آجر، فلز ، چوب وشیشه به ما مراجعه نمود. کارفرما به دنبال نمایش ساختمانی یونیک و قابل گسترش در ورودی مجموعه با تیکه بر مصالحی چون آجر بود. در ابتدا با تفکیک عملکردهای خصوصی و عمومی،ایجاد پل ارتباطی بین این دو ،تعبیه وید برای نشیمن اصلی و اختصاص تراس بر روی بام با توجه به کمبود زمین ،لکه اصلی بنا شکل گرفت.

جهت ایجاد ارتباط حداکثری بین فضای داخلی و بیرونی، تامین دید ،نور و ایجاد شفافیت مناسب نمای اصلی بنا با پوسته های وسیع شیشه ای پوشیده شد. حال با اضافه کردن پوسته های آجری بر روی شیشه به تعدیل شفافیت و ایجاد هارمونی در نمای ساختمان پرداختیم. با استفاده از تکنیک های خشکه چینی و مهار پوسته های آجری بر سازه اصلی توانستیم پوسته های سنگین آجر را بر روی سطوح شیشه نصب کنیم تا بتوانیم علاوه بر ایجاد فضا های متفاوت داخلی و خارجی و بازی نور و سایه ؛ نمایشی از سطوح معلق آجری برروی شیشه داشته باشیم تا معنای سبک و سنگین را در ذهن بیننده به چالش بکشیم و به تماشای بنا واداریم.

به دلیل شفافیت بنا ارتباط فضای داخلی و خارجی نیز از مسائل مطرح در طراحی بود.با تکیه بر مصالحی چون چوب،سنگ و آهن سعی در ارائه ترکیب صحیح مصالح بین فضای داخل و بیرون نمودیم و همچنین از عناصری چون شومینه و پله جهت ایجاد ارتباط بصری مناسب سود جستیم.

دیگر پروژه های معمار

دیگر پروژه های شرکت

منابع اینترنتی :

https://www.archdaily.com/