مرکز همایش‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران

Iran International Conference Center

گزارش خطا

این مجموعه تنها طی ۶ ماه طراحی، احداث و تجهیز شده است. حتی برای غیر متخصصان هم نگاهی به حجم، کیفیت و مدت زمان عملیات کافی است تا بی همتا بودن چنین کار سترگی در عرصه بین المللی مدلل گردد.

برچسب ها
برچسب ها :
تهران اداری - دولتی فرهنگی مهندسان مشاور بنیان مهندسان مشاور پیرراز محسن میرحیدر نادر اردلان شرکت مهندسین مشاور ماندالا یحیی فیوضی یوسفی کامران عدل

تیم پروژه

عکاس : کامران عدل

اطلاعات کلی

سال : 1376/1997
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : فرهنگی، اداری - دولتی
مساحت پروژه : 24500 مترمربع
آدرس : ایران، تهران، ولنجک، میدان شهید شهریاری، بلوار رشیدالدین فضل الله

شرح

کارهای اولیه اجرایی و تجهیز کارگاه در تاریخ 76/3/1 ، عملیات اصلی طراحی و ساخت به طور همزمان و بر اساس مناسب ترین و پیشرفته ترین روش‌های طراحی و اجرایی آغاز گشت.

احداث این مجموعه با کار شبانه روزی معادل قریب به 600000 نفر روز در کارگاه ساختمانی و کارکنان تعداد بسیار زیادی کارگاه های تولیدی مرتبط با آن محقق گشت. نگاهی به حجم عملیاتی برخی کارها، خود گویای عظمت فعالیت مهندسی انجام شده در این مدت کوتاه است. اما در احداث این مجموعه، حجم ساختمان ملاک تعیین کننده نبوده است. حرمتی که ملت و نظام ما برای سایر ملل و کشورهای اسلامی و رهبران آنها قائل است و نیز شأن و جایگاه اجلاس سران این کشورها، می بایست به طور شایسته در این مجموعه بازتاب می یافت. لذا ساختمان به نحوی طرح و اجرا شده که این ویژگی ها را تأمین نماید و در این مدت کوتاه، علاوه بر کیفیت فنی، به تزیینات مختلف داخلی و ظریف کاری‌ها توجه ویژه‌ای مبذول گشت. تالار اصلی برگزاری همایش ها، قریب به 1800 نفر گنجایش دارد. قسمت اصلی تالار، محل و استقرار سران کشورها و همراهان اصلی آنها است و دور تا دور آن8 اتاق ویژه ملاقات برای سران و 2 اتاق برای استراحت هیأت رئیسه کنفرانس تعبیه شده است. قسمت بالای تالار (بالکن) پذیرای سایر میهمانان خواهد بود. این تالار مجهز به سیستم کامل کنفرانس و ترجمه هم زمان (به 8 زبان) از نوع با سیم و مادون قرمز و سه پرده نمایش گسترده (ویدیوال) است که از طریق سیستم تلویزیونی مدار بسته تغذیه می شود تمام تالار از طریق 6 دوربین تلویزیونی تحت پوشش قرار دارد. تالار با قطری بیش از 54 متر، دارای ستون های داخلی بلند و قطوری است که به صورت استوانه هایی با صلابت و پابرجا، گنبد فوقانی خود را نگهداری می کنند و ستون‌های خارجی اطراف تالار، همه بلورین و نورانی اند.

دیگر پروژه های معمار