ویلا شهری یزد

Yazd Urban Villa

گزارش خطا
معمار مسئول : امير شهراد، صدف قناویزباف
شرکت معماری : دفتر معماری او
نوع پروژه : داخلی

طراحی ویلای شهری یزد بر اساس یک طرح مفهومی حاصل از جرم اشکال هندسی می باشد.

برچسب ها
برچسب ها :
یزد مسکونی ویلایی معماری جمهوری اسلامی ویلا شهری یزد امير شهراد صدف قناویزباف دفتر معماری او

تیم پروژه

نظارت :

میثم میرمحمدی

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

امیر شهراد، سعید حدادی

سازه (طراحی، اجرا) :

شاهین عباسی

عکاس : محمد قوام الدینی
تیم طراحی | همکاران پروژه :

امیر شهراد، صدف قناویزباف، انوشیروان مجیدی، آذین فدایی

اطلاعات کلی

سال : 1395-1397/2016-2018
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : مسکونی، ویلایی
مساحت پروژه : 190 مترمربع
آدرس : ایران، یزد

شرح

طراحی ویلای شهری یزد بر اساس یک طرح مفهومی حاصل از جرم اشکال هندسی می باشد. پروژه ویلای یزد به واسطه عناصر تاثیرگذار که در چگالی مختصر تولید شده سر و کار داشته، و با معماری بنای همسایه های خود هیچ گونه اشتراک معمارانه مشخصی نداشت. از این رو، پس زمینه روستایی سایت به واسطه سقف فوق العاده این ویلا، تقریبا در مقایسه با تمام ساختمان های نزدیک خود قابل تشخیص می باشد. چگالی متمایز  پروژه نسبت به ساختمان های همسایه که در یک چگالی پیوسته و ثابت گیر کرده اند، قابل لمس است.

بنابراین ما شکاف بین فضای فاصله دار ایجاد کردیم که خود کانسپتی از یک فضا با دسترسی عمودی می باشد که نسبت به بقیه خانه مجزا شده و کمی از فضای سبز را درون خود جاسازی کرده است. ویلای یزد یادآور صحنه ای از یک کلبه ای روستایی در حبه زمینی کوچک است. برنامه طراحی پروژه ویلای یزد تقسیم یک خانه به دو آپارتمان سفارشی بود. بنابراین این مورد یک پتانسیل بسیار متداول برای یک معمار است که خط افق را در طرح خود احیا کند.

طبق یک اصل معماری اگر خصوصیات و ویژگی های یک سایت فراموش شده را بیشتر حفظ کنیم، هویت آن فضا بیشتر دوام خواهد آورد. به واسطه حفظ عناصر منطقه ارتباط تنگاتنگ و صمیمی بین ساکنین خانه و همسایه ها برقرار خواهد شد. سازه ساختمانی ترکیبی از اسکلت فلزی و بتنی می باشد که برای بام شیب دار چهارطرفه طراحی شده که توسط پانل های سه بعدی پوشیده شده اند. طراحی نما ویلا با سنگ می باشد و کل سقف دارای پوشش عایق می باشد. سقف و دیوارها به اندازه کافی کمرنگ می باشند که انرژی خورشید را جذب نکنند.

طراحی داخلی توسط متریال چوب الواری طراحی شده است تا الگوی فضای داخل به وحدت منظمی نسبت به نمای پروژه دست یابد.