هتل هیلتون (استقلال)

Royal Hilton Hotel

گزارش خطا
شرکت معماری : آتلیه غیائی
نوع پروژه : داخلی

برج غربی هتل در سال‌های 1339 تا 1341 هجری شمسی در ساختمانی بلند طراحی و اجرا شد. پس از گذشت یک دهه، برج شرقی به گونه‌ای هماهنگ با ساختار برج غربی، طراحی و احداث شد و در سال 1351 هجری شمسی به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر نیز، برج جنوبی، در حال ساخت می‌باشد.

برچسب ها
برچسب ها :
تهران معماری پهلوی دوم کیقباد ظفر بختیار محسن فروغی اقامتی هتل علی اکبر صادق حیدر قلی‌خان غیایی شاملو راجیان آتلیه غیائی

اطلاعات کلی

سال : 1339-1351/1960 - 1972
دوره تاریخی : پهلوی دوم
کاربری : هتل، اقامتی
مساحت پروژه : 70000 مترمربع
وب سایت : esteghlalhotel.ir/
آدرس : ایران، تهران، تقاطع بزرگراه شهید چمران و ولی‌عصر

شرح

یکی از نیازهای اساسی پایتخت، داشتن فضاهای اقامتی - تفریحی مناسب بود؛ به گونه‌ای که متناسب با شان و سنت مهمان نوازی ایرانیان و استانداردهای بین المللی باشد. در این راستا برج غربی هتل در سال‌های 1339 تا 1341 هجری شمسی در ساختمانی بلند طراحی و اجرا شد. پس از گذشت یک دهه، برج شرقی به گونه‌ای هماهنگ با ساختار برج غربی، طراحی و احداث شد و در سال 1351 هجری شمسی به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر نیز، برج جنوبی، در حال ساخت می‌باشد. دو برج شرقی و غربی، فضایی را ایجاد کرده‌اند که بزرگترین هتل پنج ستاره ایران را در خود جای داده است.

برج شرقی در سال 1376 هجری شمسی به منظور پذیرایی از میهمانان عالی رتبه شرکت کننده در اجلاس سران کشورهای اسلامی مورد بازسازی قرار گرفت.

دیگر پروژه های معمار

دیگر پروژه های شرکت

منابع مکتوب :

مهندسین مشاور نقش جهان پارس و همکاران (1388). معماری معاصر ایران 75 سال تجربه بناهای عمومی. تهران: شرکت طرح و نشر پیام سیما