علی اکبر صادق

Ali Akbar Sadegh

گزارش خطا
زمینه کاری : معمار
تاریخ تولد : 1287
تاریخ وفات : 1366
جنسیت : مرد
ملیت : ایران
تحصیلات : کارشناسی ارشد

وی پس از تحصیلات مقدماتی در سال 1309 عازم اروپا شده و وارد دانشگاه کان (بلژیک) در رشتۀ مهندسی گردید و بعداً در مسابقۀ ورودی آکادمی هنرهای زیبای شهر بروکسل موفقیت حاصل نموده و در عرض 4 سال تحصیل موفق به اتمام و دریافت مدال وبری گردید و پس از یکسال کارآموزی عملی در سال 131 به ایران مراجعت نمود.

برچسب ها
برچسب ها :
علی اکبر صادق Ali Akbar Sadegh

سمت فردی

عضو هیات امنا انجمن : انجمن آرشيتكتهای ایرانی ديپلمه

شرح

در اوایل ورود از اشتغال به خدمات دولتی خودداری و به کار آزاد مشغول گردید. در سالهای 1318 و 1319 به نمایندگی شهر تهران در انجمن شهرداری انتخاب  چندین سال نیز عضو شورای عالی شهر تهران بوده است. وی با کمک عده‌ای از همکاران خود برای تأسیس انجمن آرشیتکتهای ایرانی دیپلمه کوشش فراوان نمود. ابتدا به سمت نایب رئیس هیأت مدیره و بعد به ریاست آن انتخاب گردید. وی همچنین در دوره‌ای نایب رئیس هیأت مدیره بانک رهنی بوده و در احداث کوی چهارصد دستگاه در خیابان پیروزی نیز به عنوان طراح فعالیت مثمر داشته است. همچنین وی از پیگامان طرح مسکن ارزان قیمت در تهران نیز بوده است.
از دیگر معماری های علی صادق می توان به مشارکت و حضور در ساخت آرامگاه سعدی و  عمارت بانک مسکن، در خیابان فردوسی که به ساختمان اپرای تهران شهر است اشاره کرد. این عمارت ها حاصل کار مشترک با مهندس فروغی است و چندین خانه ویلا در خیابان فردوسی، سعدی و  … نیز بنا کرده است.

مسابقات

جوایز

نشریات

معمار مسئول پروژه های