یوسف شریعت‌زاده

Yousef Shariatzadeh

گزارش خطا
وب سایت : www.shariatzadeh.com/
زمینه کاری : معمار
تاریخ تولد : 1309
تاریخ وفات : 1380 / 08
شهر تولد : تبریز
جنسیت : مرد
ملیت : ایران
تحصیلات : کارشناسی ارشد

وی تحصیلات خود را در رشته معماری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۴۲ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.


ادامه در ویکی پدیا
برچسب ها
برچسب ها :
مهندسان مشاور بنیان مهندسان مشاور پیرراز یوسف شریعت زاده

سمت فردی

شرح

یوسف شریعت‌زاده پس از اتمام دروس مقدماتی در زادگاه خود، راهی تهران شد و تحصیلاتش را در رشته معماری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد.

از سال ۱۳۳۷ هجری‌شمسی با همراهی  امیر نصرت منقح "مؤسسه منقح و شریعت‌زاده" را بنیان نهاد و بدین ترتیب در مدت کوتاهی یکی از حرفه‌ای‌ترین تیم‌های فنی در حوزه معماری ایران شکل گرفت.

در مدت ۴ سال با ساخت بناهای برجسته از جمله بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی اصفهان، بیمارستان ژاندارمری، و ساختمان مرکزی وزارت کار، کارنامه درخشانی در فعالیت‌های اجرایی برای خود رقم زد.

در سال ۱۳۵۰ هجری‌شمسی با تأسیس "دفتر مهندسان مشاور پیرراز (بنیان)"، به همراه محسن میرحیدر دوران جدیدی در فعالیت‌های حرفه‌ای تیم وی شکل گرفت و کارهای ارزشمندی در حوزه معماری انجام گرفت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مجتمع دانشگاه شهید باهنر کرمان، گروهی از ساختمان‌های آموزشی دانشگاه علم و صنعت، ساختمان چاپ اسکناس بانک مرکزی ایران، مجتمع صنعتی واگن پارس اراک، مجتمع مسکونی کارشناسان مراکز صنعتی تبریز، و طراحی ساختمان کتابخانه ملی ایران (آخرین اثر یوسف شریعت زاده)، در تهران اشاره کرد.

این معمار برجسته به سن ۷۱ سالگی در تهران چشم از جهان فروبست و در آرامستان بهشت‌زهرا به خاک سپرده شد.

در آثار معماری شریعت زاده تقلید از سبک‌های معماری دیگر به چشم نمی‌خورد و فرم و حجم‌ها طرح‌های او به تبعیت از تحقیق و مطالعه و شناخت دقیق نیازهای فضا شکل گرفته است. او درباره خود می‌گوید: "من فرم دهنده نیستم، فرم یابنده هستم".

مسابقات

جوایز

نشریات