بهروز احمدی

Behrouz Ahmadi

گزارش خطا
زمینه کاری : معمار
تاریخ تولد : 1325 / آبان
تاریخ وفات : 1391 / شهریور / 15
شهر تولد : 285
جنسیت : مرد
ملیت : ایران
تحصیلات : کارشناسی ارشد

تحصیلات متوسطه را در دبیرستان البرز به اتمام رساند، در سال ۱۳۴۴ در دانشگاه تهران به تحصیل در رشته معماری پرداخت و در سال ۱۳۵۳ فارغ ‌التحصیل شد.

شرح

همزمان با تحصیل به فعالیت حرفه ای نیز پرداخت. بهروز عضو هیأت مدیرهٔ شرکت مشاوران شارستان و یکی از بنیانگذاران این شرکت بود که امروز آثار ماندگاری از او برجای مانده ‌است. 

وی طراح پروژه‌های ساختمان آرمیتاژ در خیابان بخارست، میدان آرژانتین تهران، موزهٔ قرآن واقع در مجموعهٔ نهاد ریاست جمهوری ایران و نمای ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی ایران بود. این مهندس معمار با مجموعه فعالیت‌هایش در زمینهٔ معماری، نزدیک به نیم قرن در زمینهٔ معماری و هنر ایران فعالیت کرد. 

از دیگر آثارش می‌توان به ساختمان‌هایی همچون فروشگاه کوروش، مجتمع ساختمان‌های اداری بم، موزهٔ منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، طراحی فرشی به مساحت هزار متر مربع در یکی از میدان‌های شهر تبریز اشاره کرد. 

بهروز احمدی در طول دورهٔ فعالیت حرفه‌ای اش حدود ۹۰ پروژه انجام داد که بیشتر این پروژه‌ها به آثاری نمادین و به‌ یادماندنی برای ایرانیان بدل شده ‌است. 

او طرح برج آرمیتاژ در خیابان بخارست تهران را با الهام از پستخانهٔ سابق ایران و ساختمان مجتمع ادارات بم را با الهام از ساختمان‌های ارگ بم طراحی نمود.

مسابقات

جوایز

نشریات

معمار مسئول پروژه های