روش موردی در آموزش معماری

گزارش خطا
نویسنده : لادن اعتضادی
محل انتشار : نشریه صفه 23
نوع مقاله : علمی - پژوهشی
زبان : فارسی
دوره : 6
شماره : 23
زمان انتشار : پاییز، زمستان 1375

به کار گرفتن موردهای واقعی در تمرین های آموزشی مدارس معماری در دهه هشتاد در آمريکا مورد بحث، تحقيق و تجربه قرار گرفت اين روش نخستین بار دذ آغاز دهه بيست در آموزش مدیریت به کار گرفته شده بود. در آموزش معماری همانند رشته مديريت که شامل شاخه های گوناگون است، نیاز به خلاقيت و توانایی ايجاد جهش های منطقی يک امر اساسی است به کمک اين روش دانشجو در برابر موضوعی واقعی قرار می گيرد و نقشی فعال به وی تفويض می شود تا در عوض به کارگيری مقررات القا شده کلاسيک امکان کاوش و جستجوی اصول کلی را از طريق تجربه واقعيات به دست آورد. به علت تعدد شاخه های تخصصی روزافزون در رشته معماری و نيز به جهت فقدان يک روش هماهنگ کننده،روز به روز شکاف مابین تخصص های گوناگون آن عميق تر می شود و اين امر نقطه ضعفی در امر آموزش معماری است.

(590.0 کیلوبایت) دانلود مقاله  

مسابقات

جوایز

نشریات

منابع اینترنتی :

http://sofeh.sbu.ac.ir/