خانه قروه

Qorveh House

گزارش خطا
معمار مسئول : رضا نجفیان
شرکت معماری : رنا دیزاین
نوع پروژه : داخلی

خانه ی قروه در فاصله ۹۰ کیلومتری از مرکز استان کردستان، در شهری کوچک و در زمینی به مساحت ۱۹۰ مترمربع با زیربنای کل ۵۴۰ مترمربع قراردارد. این پروژه طبق تقاضای کارفرما در دو واحد مجزا شامل یک واحد مسکونی دوبلکس و یک سوئیت مستقل چند منظوره جهت زندگی و کار طراحی شده است.

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

فرشته عبدالملکی

نظارت :

رِنا دیزاین

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

محسن نیک پی


سازه (طراحی، اجرا) :

علی نقوی

تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) :

رضا باقرنژاد

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

آرش فردیار

تیم طراحی | همکاران پروژه :

مریم نجفیان، مریم پورمرشد، مینا نظم جو، محمد حسین حمزه لویی، اوژن سلیمی، زهرا فروغی

اطلاعات کلی

سال : 1392-1396/2014-2017
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : مسکونی
مساحت پروژه : 540 مترمربع
آدرس : ایران، کردستان، قروه

شرح

با توجه به تمایل کارفرما به فضاهایی با ماهیت گرم سعی بر آن بوده تا با بکارگیری مصالح طبیعی چون آجر و چوب، خانه ای آرام، صمیمانه و دلنشین ایجاد گردد. با مطالعات و بررسی های منطقه ای و آنالیز صورت گرفته بر تیپولوژی و مورفولوژی همسایگی های مجاور پروژه در بستر جدید شهری، که منجر به تولید نماهایی با گرافیک دو بعدی و فاقد ارزش های معماری با هویت بوده، تلاش شده است که کالبد بیرونی این پروژه، حجمی تندیس گون از مصالح ماندگار و با اصالت را به نمایش بگذارد. کاربرد ریتمیک آجر در رج بندی به عنوان یک مصالح اصیل و قدیمی، ملودی دلنشینی است که با زیبایی شناسی امروزین تلفیق و پروژه ای فاخر را با بهره مندی از تکنیک و جزئیات اجرایی بسیار دقیق خلق نموده است.
سازه این بنا فلزی بوده و برای گرمایش آن از سیستم گرمایش از کف به همراه رادیاتور استفاده شده و از کولر آبی جهت سرمایش آن بهره گرفته شده است.

پیمانکار:‌ محسن نیک پی