مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان همدان

Hamedan Economic Affair

گزارش خطا
معمار مسئول : احمد بطحایی، مهرداد شهبازی
نوع پروژه : داخلی

پروژه بخش سرمایه گذاری خارجی اداره دارایی و اقتصاد همدان که در آن باز زنده سازی فضایی نسبت به کاربری گذشته صورت گرفته است به عنوان یک بخش که معرف شهر همدان برای سرمایه گذار خارجی و ایجاد حس امنیت، توانسته با حذف دیوارهای حاکم و محاط کننده فضا و تبدیل آن به شیشه، نیازهای یک فضای منعطف را برطرف سازد و باعث ایجاد سیالیت فضایی از بعد بصری گردد .

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

ناصر محمودی

نظارت :

مهرداد شهبازی

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

احمد بطحایی

تیم طراحی | همکاران پروژه :

مهرداد شهبازی

اطلاعات کلی

سال : 1394/2015
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : اداری - دولتی
مساحت پروژه : 300 مترمربع
آدرس : ایران، همدان، میدان آرامگاه بوعلی

شرح

امروزه با گذشت زمان و ساخت های سازهای گوناگون احداث ساختمان های مختلف روبه رشد و فزونی می باشد. دفتر اداری از جمله بخشهایی است که دارای تاثیرات بسزایی در ذهن مخاطب می باشد و کاربردی بودن فضا سهم بسزایی در آن دارد همچنین این فضاها باید علاوه بر مناسب زمان حال بودن باید دارای سازگاری در آینده نیز باشند برای این منظور این فضاها باید به صورت انعطاف پذیر طراحی گردند که یکی از فاکتورهای مهم در طراحی منعطف، ایجاد سیالیت فضایی می باشد.

 حذف تیز گوشه ها در فضا با عنصر تاکیدی منحنی در تقویت این امر کمک شایانی نموده است که بوسیله تغییر در نحوه قرار گیری و تغییر مقیاس باعث ایجاد فضاهایی متنوع گردیده است که توالی فضایی در نگاه مخاطب هنگام حرکت در فضا باعث پیدایش هویتی مستقل برای این بخش نسبت به دیگر فضاها می شود گویی که این فضا را به صورت منفک شده می بیند. شاید بتوان این فضا را مناسب زمان حال و دارای قابلیت تطبیق پذیری نسبت به آینده دانست.

دیگر پروژه های معمار