ساختمان اداری صبا

Saba Office Building

گزارش خطا
معمار مسئول : بابک خباز، بابک قلی‌زاده
شرکت معماری : دفتر معماری هفت‌هور
نوع پروژه : داخلی

هدف ما حداکثر نما است. برای رسیدن به این هدف، ساختمان خود را در امتداد خیابان جنوبی توسعه دادیم. ساختمان را در دو بلوک در دو طرف طراحی کردیم و از ناحیه میانی برای بعد عمودی(پلکان و ارتفاع) و پل‌های افقی(معلق برای اتصال دو بلوک) استفاده کردیم. 

برچسب ها
برچسب ها :
تهران ساختمان های اداری اداری - دولتی معماری جمهوری اسلامی دفتر معماری هفت‌هور بابک خباز Saba Office Building ساختمان اداری صبا بابک قلی‌زاده

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

بهنام خانجانی

تیم اجرایی (مدیر، همکاران) :

علی عراقی، بابک خباز، بابک قلی‌زاده

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

فرزین ملک‌پور

ارائه :

مهتاب قهرمانی‌ارسی

تیم طراحی | همکاران پروژه :

مهسا مجتبوی‌زاده، پرستو پیرای

اطلاعات کلی

سال : 1398/2019
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : اداری - دولتی
مساحت پروژه : 2600 مترمربع
آدرس : ایران، تهران، الهیه

شرح

 یک ساختمان اداری نه طبقه است که در شمال تهران واقع شده‌است. بافت شهری ارگانیک همسایگی با توسعه ساختمان‌های بلند، نمای شهر را از بین برده‌است و منجر به عمق محدود نمای ساختمان‌ها در ساختمان‌های معمولی شده‌است.

پروژه ما محدود به یک ساختمان بلند در شمال و یک خیابان بن‌بست باریک و ساختمانی دو طبقه در جنوب است. هدف ما حداکثر نما است. برای رسیدن به این هدف، ساختمان خود را در امتداد خیابان جنوبی توسعه دادیم. ساختمان را در دو بلوک در دو طرف طراحی کردیم و از ناحیه میانی برای عمودی (پلکان و ارتفاع) و پل‌های افقی (معلق برای اتصال دو بلوک) استفاده کردیم. مساحت بین دو بلوک در کف زمین می‌تواند به عنوان یک عرشه عمومی مورد استفاده قرار گیرد و انتظار می‌رود به افزایش عمق شهری کمک کند.

رویکردهای مختلفی به دو بلوک برای انطباق نیازهای مختلف کاربران اعمال می‌شوند . نمای خارجی این پروژه مشخصه دوگانه خود را نشان می‌دهد. نمای غربی نمای صلب و بازشوهای محدودی دارد. در مورد مواد، از رنگ خنثی و سنگ بافت خشن استفاده کردیم .

ما بلوک شرق را با حداکثر شفافیت طراحی کردیم، چرا که این پروژه با شهر و یک کافه رستوران در سطح خیابان در ارتباط است. این بلوک برای باز کردن دید شهر به پروژه ما می‌چرخید. یک پوسته آجری دیگر برای کنترل اشعه خورشید در واحدها اضافه کردیم. آجر را انتخاب کردیم، یک ماده محلی و آن را به سبک مدرن به عنوان یک رنگ گرم برای جذابیت بیشتر استفاده کردیم. آرایش ستون‌های آجری، واکنشی به فضاهای شهری در اطراف محل است. هر کجا که یک نمای مناسب باشد، ستون‌های آجری از یکدیگر فاصله می‌گیرند و نمای جذابی را به تصویر می‌کشند. ما روش‌های مختلفی را برای نصب ستون‌های آجری تجربه کردیم و سعی کردیم بهترین فاصله و چرخش را بیابیم تا به نورپردازی طبیعی و دید مناسب دست یابد.

دیگر پروژه های معمار

منابع اینترنتی :

http://7hoor.com