ساختمان مسکونی سدروس

Cedrus Residential

گزارش خطا
معمار مسئول : علیرضا تغابنی
شرکت معماری : دفتر معماری دیگر
مدیر پروژه :

فریده آقا محمدی

نوع پروژه : داخلی

این پروژه تلاش می‌کند مسأله تراس‌ها را به عنوان مرز ملتهب درون و بیرون به شکلی بارور برای حل مسأله نماهای جانبی و شهری استفاده کند.


برچسب ها
برچسب ها :
علیرضا تغابنی تهران مسکونی آپارتمان معماری جمهوری اسلامی دفتر معماری دیگر ساختمان مسکونی سدروس Cedrus Residential ساختمان سدروس

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

فرشاد شریفی

نظارت :

میثم فیضی، مروارید ممیزان

سازه (طراحی، اجرا) :

شرکت مهندسین مشاور باستان پل، وحید قراخانی نیا

تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) :

شرکت مهندسین مشاور پایا بنا آفرین، مجتبی عرب پور

تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

شرکت مهندسین مشاور پایا بنا آفرین، سعید افشار

عکاس : مجید جهانگیری
تیم طراحی | همکاران پروژه :

فریده آقا محمدی، شهناز گوهربخش،  محمد کاهیدی، عاطفه لطف الهی، سپیده صراف زاده، ابراهیم روستایی، هما اسدی، هوداد ظروفچیان، پیمان نوذری، سجاد حسینی، مهرداد مکارمی ، میثم فیضی، مروارید ممیزان، مریم مخدومی

اطلاعات کلی

سال : 1397/2018
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : مسکونی، آپارتمانی
مساحت پروژه : 6000 مترمربع
آدرس : ایران، تهران

شرح

تراکم و نحوه توزیع آن در تهران مسأله‌ای است که باعث به وجود آمدن بسیاری از مسائل شهری شده است. این مباحث طیف عمده‌ای از مشکلات را در مسائل زیرساختی با منظر شهری ایجاد کرده است.
تغییر ضوابط سطح اشغال ساختمان باعث شده تا ارتفاع ساختمان‌ها در یک منطقه متفاوت باشد و چسبندگی ساختمان‌ها به همدیگر باعث بوجود آمدن مفصلی به نام نماهای جانبی شده است.
از طرف دیگر در فضای اجتماعی/ سیاسی تهران امروز تقابل و تضاد بین زندگی خصوصی و عمومی شهری مسأله‌ای مهم و چالش برانگیز است.
آنچه در زندگی داخل ساختمان‌ها روی می دهد در تضاد آشکاری با زندگی بیرونی قرار دارد آزادی‌هایی که مردم در دورهمی‌ها مهمانی‌ها و تجمع‌های فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی خود دارند در بیرون خانه محدودتر و ممنوع است.
تراس‌ها به عنوان مسأله‌ای بینابینی در این مرز جایی است که قوانین سخت بیرونی کمرنگ شده در عین حالی که امکان استفاده از فضای باز وجود دارد. به شکلی که از صحنه‌ای از برهم ریختگی این تضاد قاطع بیرون و درون است.
این پروژه تلاش می‌کند مسأله تراس‌ها را به عنوان مرز ملتهب درون و بیرون به شکلی بارور برای حل مسأله نماهای جانبی و شهری استفاده کند.
به این صورت که ساختمان تا ارتفاع ساختمان‌های مجاور از تایپولوژی آنها پیروی می‌کند و بعد از آن/ با تغییر پلان تنش و بی نظمی از نوع پروفیل و شکل پنجره‌ها آغاز شده و درنهایت با کنسول‌ها و تراس می‌شکفد.
مهرداد مکارمی: مدیر نظارت پروژه

مشاور فضای سبز: محسن مقیدی

منابع اینترنتی :

http://nextoffice.ir