پاویون ایران در اکسپوی 2015 میلان

Iran Pavilion for Milan Expo 2015

گزارش خطا
معمار مسئول : کامران صفامنش
نوع پروژه : خارجی

به گفته کامران صفامنش، شعار اکسپوی 2015، یعنی «تغذیه زمین / انرژی برای حیات»، موجب شد تمركز اصلی طراحی غرفه ایران بر روی طبیعت و تنوع اقلیمی، سفره ایرانی و غذای متنوع و رنگارنگ، با بهره‌گیری از قدمت فرهنگی و با اشاره به اقوام ایرانی‌ باشد‌. طرح پاویون ایران، یک سفره ایرانی یا به تعبیر صفامنش، یک خوان نعمت است كه از باغ كشاورزی آغاز می‌شود و از تنوع 7 اقلیم می‌گذرد.

برچسب ها
برچسب ها :
معماری جمهوری اسلامی ایتالیا نمایشگاهی پاویون ایران در اکسپوی 2015 میلان اکسپوی 2015 میلان پاویون ایران میلان کامران صفامنش Iran Pavilion for Milan Expo 2015 پاویون

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

 شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران

طراح فاز یک :

مهندسین مشاور ره شهر

طراح فاز دو :

شرکت ایتالیایی مهندسی RPA Ricerche e Progetti SpA

اطلاعات کلی

سال : 1394/2015
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : نمایشگاهی، پاویون
آدرس : ایتالیا ، میلان

شرح

سطح رویی کار به نرمی به صورت دیواره‌هایی موّاج تا خورده است که سلول‌های مثلثی شکل متعددی را در برمی‌گیرند، سلول‌هایی که چشم‌اندازهای متنوعی را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. در قسمت فوقانی نیز پوششی از موزائیک‌هایی از جنس آیینه، تمامی اتفاقات قسمت زیرین را به نمایش می‌گذارند.

این سازه در دو سطح مختلف طراحی شده است: سطح فوقانی که به صورت یک فضای نمایشگاهی درآمده  و در قالب هفت قسمت به عنوان نمادی از هفت اقلیم مختلف ایران طراحی شده است. اما سطح تحتانی محصولات متنوع محلی و خوراک‌های ایرانی را به بازدید کنندگان عرضه نموده و در عین حال با ارائه‌ی اطلاعات مختلف، پاسخگوی سوالات آنان خواهد بود.

معماران علاقه داشته‌اند که بازدیدکنندگان وضعیت اقلیمی ایران را از جنوب به سمت شمال تجربه کنند، درست همانند وضعیت قرارگیری این غرفه که از سمت جنوب به سمت شمال امتداد یافته است. بدین صورت این سازه از خلیج فارس آغاز و به سمت دریای خزر پیش می‌رود.

در طراحی کلی این سازه، طبیعت، محیط زیست، فرهنگ، سبک زندگی و وضعیت گردشگری ایران در اشکال مختلف مورد توجه بوده و به ویژه ارتباط آنها با آشپزی، رژیم غذایی و خوراک‌های ایرانی مد نظر قرار گرفته است.

منابع اینترنتی :

https://www.designboom.com