جواهر فروشی گلستان

گزارش خطا
معمار مسئول : محیا قنبری، سارا خسروی پور، رضا عامریان، محسن تاجیک، آیدا احدی
شرکت معماری : دفتر معماری کارناکو
نوع پروژه : داخلی

این پروژه در بخش شمالی شهر تهران که ساکنان آن اغلب از طبقه ی ثروتمند شهر هستند قرار گرفته است . مساحت پروژه در حدود ٦٦ متر مربع و در مرکز خرید نوسازی است که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده.

برچسب ها
برچسب ها :
تهران معماری جمهوری اسلامی تجاری فروشگاه جواهر فروشی گلستان رضا عامریان محیا قنبری آیدا احدی محسن تاجیک سارا خسروی پور جایزه معماری داخلی ایران هشتمین جایزه معماری داخلی ایران

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

محمدجواد گلستان

اطلاعات کلی

سال : 1394
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : تجاری، فروشگاه
مساحت پروژه : 66 مترمربع
آدرس : ایران، تهران ، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، پاساژ پیرامید

شرح

این پروژه در بخش شمالی شهر تهران که ساکنان آن اغلب از طبقه ی ثروتمند شهر هستند قرار گرفته است . مساحت پروژه در حدود ٦٦ متر مربع و در مرکز خرید نوسازی است که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده. معماری غالب این بخش از شهر به سبک نئوکلاسیک و التقاطی است ، از این رو سعی کردیم از نظر فرمی مدرن ولی با اصول زیباشناسی کلاسیک طراحی کنیم.

هندسه و جزییات ویژگی های برجسته ای هستند که در طراحی جواهر و معماری کلاسیک به صورت مشترک مشاهده می شوند. از این رو کانسپت کار در دو بخش طراحی شد . بخش اول پوسته ای سیال ، ساده و سفید رنگ ، که با هندسه ی خط و خم طراحی شده و بخش دوم صفحات استیل پانچ شده ای که دارای جزییات بالایی است.

پوسته های سفید رنگ با خلوص و سادگی خود ، زمینه را برای جلب توجه بیشتر خریداران به ویترین ها فراهم میکنند . به علاوه این پوسته ها به طور هم زمان نقش دیوارها ، سقف و کف را ایفا کرده و عملکردهای مختلف را تعریف میکنند . تبدیل شدن تدریجی کف به دیوارها با ایجاد کشش بصری، زمینه را برای ترغیب خریداران به استفاده از فضای تست جواهرها فراهم میکند . پوسته ها از دو بخش اصلی تشکیل شده اند که با اختلاف ارتفاع از یکدیگر جدا شده وعلاوه بر تفکیک فضاها به خصوصی ، نیمه خصوصی و عمومی ، ترکیب هندسی جذابی را نیز تشکیل داده اند.

ویترین ها به عنوان اصلی ترین بخش باید دارای بیشترین جذابیت باشند. از این رو از متریال استیل طلایی مات به دلیل درخشش و رنگ خاص آن استفاده شد . برای افزودن جزییات بیشتر به ویترین ها طرح واره ای از بافت طبیعی سنگ های قیمتی برروی صفحات استیل پانچ شد و با تابش نور از پشت صفحات استیل، طرح پانچ شده جذاب تر گردید.

طراحی و ساخت مانکن ها مرحله نهایی در جذب خریداران بود . فرم کلی پیکر مانکن ها به صورت انتزاعی بوده و بسیاری از جزییات فیزیکی آن حذف شده تا توجه مخاطب بیشتر به جواهر جلب شود تا خود مانکن . استفاده از خطوط اصلی و زیبای بدن و دو رنگ سفید و سیاه برای جذابیت بیشتر در کنار استیل های طلایی ، اجزای اصلی کانسپت مانکن ها را شکل میدهد . این مانکن ها در سه مقیاس متفاوت طراحی شده‌اند.

دیگر پروژه های معمار

دیگر پروژه های شرکت