برج مسکونی اکولوژیک ونداد

VANDAD Residential Ecologic Tower

گزارش خطا
معمار مسئول : محسن مریزاد، مرضیه لوئیز رجب‌زاده، محسن تاج الدین
شرکت معماری : استودیو زاد، استودیو چالش
نوع پروژه : داخلی

در اين پروژه سعى شده است طراحی با بررسى عميق‌تر مسائل معمارى و شهرسازى مدرن كه زندگى امروز شهرى را شكل مى‌دهند، و با تشخيص و در برگرفتن مبانى يک زندگى پايدار و مدنى و آگاه نسبت به شرايط محيطى كه انطباق بيشترى با نحوه زندگى طبيعى و پايدار نسل‌هاى گذشته دارد، صورت بگیرد. طراحی این برج مسکونی با بهره‌گیری از معماری سبز و استفاده از انرژی‌های پایدار انجام پذیرفته است.

برچسب ها
برچسب ها :
مشهد مسکونی خراسان رضوی معماری جمهوری اسلامی برج اکولوژیک ونداد محسن تاج الدین مرضیه رجب زاده محسن مریزاد استودیو زاد استودیو چالش برج

تیم پروژه

کارفرما | بهره‌بردار :

محمد باغشنی

ارائه :

2r-Studio, مونا ميرزایی

اطلاعات کلی

سال : 1393/2015
دوره تاریخی : جمهوری اسلامی
کاربری : مسکونی، برج
مساحت پروژه : 40000 مترمربع
آدرس : ایران، خراسان رضوی، مشهد

شرح

مهم‌ترین مشخصه شکل‌دهنده زندگى مدرن شهرى، فضاهاى صلب شهرى و حقوق مالکیت فضاست که در نتیجه این برخورد، ارتباط‌هاى انسانى و محیط طبیعى، محدود به فضاى مالکیت شده است. این امر، حس مسئولیت اجتماعى و آگاهى نسبت به شرایط محیطى و زیست‌محیطی را در شهرهاى امروز ایرانى کم‌اهمیت کرده است. این طرح با تمرکز بر زندگى اجتماعى و محیط طبیعى، و تشویق ایجاد ارتباط و وابستگى از طریق یک فضاى سبز مشترک، سعی در افزایش کیفیت زندگى مدنى و تجربه جدیدى از زندگى مدرن شهرى را دارد.

استراتژى طراحى این برج بر اساس طراحى فضاهاى منفى است که فضاهاى کم‌شده با ایجاد فضاى سبز، گفتمان اجتماعى و ارتباط با طبیعت را در درون خود جاى مى‌دهند. این تکنیک کاهش فضایى منجر به ایجاد یک دره سبز بین دو برج شده است که در واقع، رسیدگى و مواظبت از فضاى سبز اختصاصى، چشم‌انداز مناسب را براى برج مقابل ایجاد مى‌کند و این خود، شکل‌دهنده جالب‌ترین نوع ارتباط و وابستگى اجتماعى است.

نماى ساده و بدون تزیینات خارجى برج اکولوژیک ونداد، به نماى غالب شهرى احترام گذاشته است و در عین حال، نماهاى داخلى با ایجاد شفافیت در درون فضا و ارتباط بیشتر ریزفضاها، سعى در ایجاد صمیمیت در فضا را دارند.


دیگر پروژه های شرکت