عمادالدين شيخ الحكمايی

Emadeddin Sheikhulhokamai

گزارش خطا
زمینه کاری : مدرس دانشگاه، نویسنده
تاریخ تولد : 1346
شهر تولد : کازرون
جنسیت : مرد
ملیت : ایران

وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران و تاریخ دوره اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است.

برچسب ها
برچسب ها :
عمادالدين شيخ الحكمايی

شرح

عمادالدین شیخ‌الحکمایی مسئول کتابخانه و بخش کتیبه‌ها و اسناد مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، عضو هیئت علمی همایش آیین‌های ایرانی، نیایش و آب دانشگاه تهران، عضو هیئت تحریریه مجله گلستان هنر فرهنگستان هنر، عضو کمیته پژوهش فرهنگستان هنر، مدیر انتشارات کازرونیه، عضو کمیته کارشناسی خرید کتب خطی کتابخانه ملی ایران، عضو هیئت تحریریه مجله وقف میراث جاویدان نشریه پژوهشی سازمان اوقاف و امور خیریه، مشاور پژوهشی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، مسئول بخش کتیبه‌ها و اسناد مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران و کارشناس پژوهشی مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران است.

عمادالدین شیخ‌الحکمایی در سال ۱۳۴۶ در شهر کازرون متولد شد. وی تا پایان دوره دبیرستان در کازرون زندگی می‌کرد و فارغ‌التحصیل رشتهٔ ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. یک بار با افتتاح مدرسهٔ علمیه صالحیه کازرون و یکبار پس از اتمام دوره کارشناسی دانشگاه جمعاً به مدت دو سال در این مدرسه تحصیل نمود. مجدداً به تهران برگشت و اولین کار قراردادی خود را برای بررسی و شناسایی کتیبه‌های شهرستان کازرون با سازمان میراث فرهنگی آغاز نمود.

مؤسسهٔ باستان‌شناسی تهران در همین سال از او دعوت به کار کرد. وی از دانشکده زبان‌های خارجی دانشکده پروجا ایتالیا بورس زبان ایتالیایی دریافت نمود و با زبان ایتالیایی آشنا شد. ایشان مدرک کارشناسی ارشد تاریخ را هم گرفت. وی در زمینه کتیبه‌شناسی و سندشناسی در دانشکده میراث فرهنگی، مؤسسه آموزش عالی سوره، دانشگاه آزاد تهران واحد مرکز و گروه تاریخ دانشگاه تهران به تدریس اشتغال داشته و دارد. اواخر سال گذشته به دعوت مدرسهٔ مطالعات عالی دانشگاه سوربن و سپس دانشگاه فیلیپس آلمان به مدت یک ترم تدریس اسناد و کتیبه‌های ایران پرداخت. از آثار آقای شیخ الحکمایی بیش از ۶ کتاب و ۵۰ مقاله به چاپ رسیده‌است.

یکی از آثار منتشر شده وی به نام فهرست اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی  برگزیده همایش حامیان نسخ خطی کتابخانه ملی شد. در کارنامه ایشان آثاری در حوزه نقد، تهیه طرح‌های پژوهشی، مشاوره پایان‌نامه، عضویت در هیئت تحریریه و دبیری مجلات معتبر فرهنگی و برپایی موزه و نمایشگاه و مهمتر از همه تأسیس انتشارات کازرونیه و انتشار بیش از بیست جلد کتاب در زمینه کازرون پژوهی و فارس پژوهی توسط نویسندگان مختلف دیده می‌شود.

مسابقات

جوایز

نشریات