محمدیاسر موسی‌پور

Mohammad Yaser Mousapour

گزارش خطا
زمینه کاری : معمار، نویسنده
تاریخ تولد : 1363 / 09 / 05
شهر تولد : کرمان
جنسیت : مرد
ملیت : ایران
تحصیلات : دکتری

وی دانش‌آموخته‌ی دکتری معماری از دانشگاه شهید بهشتی است و در سالهای گذشته به طور پیوسته به آموزش معماری در دانشگاه‌های مختلف مشغول بوده است.

برچسب ها
برچسب ها :
محمدیاسر موسی پور Mohammad Yaser Mousapour

سمت فردی

مدیر عامل : دفتر معماران پاد
بنیان گذار : دفتر معماران پاد
عضو هیات مدیره/ امنا شرکت : مهندسان مشاور معماری و مرمت زندیگان

شرح

او همچنین در همکاری با موسسات غیردولتی کار فکری پیرامون معماری را دنبال کرده است و هم اکنون مسئولیت دوره  نظری در «استودیوی همگرا» در کانون معماران معاصر و تدریس در «استودیو درباره» در مرکز نوآوری های شهر تهران را بر عهده دارد.

سخنرانی های متعدد در حوزه هنر و معماری در خانه هنرمندان، دانشگاه هنر، پردیس هنرهای زیبا و گفتگو با رادیو فرهنگ و برنامه نقطه از شبکه چهار سیما، بخشی از سابقه حضور موسی پور در فضای نظری معماری ایران است. «معماری و امر سیاسی» در روزنامه شرق، «ایران مال در دو اپیزود» در مجله معمار و «مونومانی که ساخته نشد برای انقلابی که رخ نداد» در وبسایت اتوود نمونه هایی از یادداشت های ایشان در حوزه معماری است.

او هم اکنون داور برخی مجلات علمی پژوهشی در حوزه معماری است،  دو دوره داوری در جایزه خشت طلایی تهران را در کارنامه خود دارد و در طرح برگزیده پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی به عنوان مشاور مدعو معماری در کنار گروه شیفت مشارکت داشته است.

علایق مطالعاتی میان رشته ای موجب شده است تا علاوه بر معماری، یادداشت های مختلفی از موسی پور در حوزه های سینما، نقاشی و مجسمه سازی به جای مانده باشد که از جمله آنها میتوان به یادداشت«پرسه میان واقعیت های تاخورده» پیرامون فیلم ماهی و گربه در روزنامه اعتماد، «میزانسن تنهایی» پیرامون فیلم احتمال باران اسیدی در روزنامه شرق و «کاتارسیس زیر پوست روایت» پیرامون فیلم فروشنده در روزنامه طلوع و ... اشاره کرد.

مسابقات

جوایز

نشریات