آتلیه معماری اکنون

Aknoon Architecture Atelier

گزارش خطا

اطلاعات تماس

تلفن : 07136286241
نمابر : 07136291451
وب سایت : www.aknoonatelier.com
پست الکترونیکی : info@aknoonatelier.ir
آدرس : ایران، فارس، شیراز ، خیابان قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 39، پلاک 70، طبقه چهار، واحد 4A 
نوع شرکت : دفتر | استودیو | آتلیه
وضعیت شرکت : فعال
نوع مالکیت : خصوصی
سال تأسیس : 1380
محل شرکت : داخلی

آتلیه معماری اکنون با تاکید بر فرایند طراحی و ساخت و با الهام گرفتن از جغرافیا، متریال و تکنیک‌های بومی و با در نظر داشتن "اقتصاد" در مفهوم کلان خود، در سال 1380 توسط محمود امیدبخش در شیراز بنا نهاده شد. 

برچسب ها
برچسب ها :
محمود امیدبخش عاطفه محرری آتلیه معماری اکنون Aknoon Architecture Atelier

مشخصات

مدیر عامل شرکت : محمود امیدبخش

شرح

در سال 1385 و پس از چند سال پژوهش و انجام بیش از 100 پروژه و مسابقه در مقیاس ها و کارکردهای مختلف و با پیوستن عاطفه محرری به جمع "اکنون" ، جستجو و کنکاش برای یافتن راهی که در پی آن بودیم شدت یافت و مفهوم به ظاهر عام "معاصریت" یا "اکنونیت" با تعریفی که "آتلیه معماری اکنون" از آن ارائه می داد، مبنا و زمینه ساز انجام پروژه های آتی قرار گرفت. 

به تعبیری معاصر بودن آن خصلت و آنی بود که ما در پی اش بودیم، گونه ای از امتداد الگوهای معماری بومی در همنشینی با تکنیک ها و خصلت‌هایی که آینده را نوید می داد. "مجاورت" و "همنشینی" همزمان با "گسستی ناگزیر" که ریشه در یک انقطاع تاریخی داشت و نشان آن را درپروژه "خانه دیوار ها" به سال 1388 می توان جستجو کرد. 

درآینده ای نزدیک "آتلیه معماری اکنون" بر آنست با زمینه سازی برای ورود به عرصه پیش ساخته های هوشمند و سعی در ایجاد پلت فرم آموزشی به دنبال نقش آفرینی در شکل دادن به آینده شهر شیراز و در مقیاسی وسیع تر در ایران و منطقه باشد.

مسابقات

جوایز

نشریات

منابع اینترنتی :

http://www.aknoonatelier.com