مهندسین مشاور امکو ایران

مهندسین مشاور امکو ایران

Emco Iran Consulting Engineers

گزارش خطا

اطلاعات تماس

تلفن : 02188309118-02188309118
نمابر : 02188309120
وب سایت : www.emcoiran.ir/
پست الکترونیکی : info@emcoiran.ir
آدرس : ایران، تهران، خیابان کریم خان زند، خردمند شمالی، شماره 87، ساختمان امکو 
نوع شرکت : مهندسان مشاور
وضعیت شرکت : فعال
نوع مالکیت : خصوصی
سال تأسیس : 1342
محل شرکت : داخلی

ایرج اعتصام و هارمیک مگردچیان، از اولین فارغ التحصیلان ممتاز آکادمیک معماری کشور-در سال 1342 مهندسین مشاور امکو را تاسیس نمودند. از آن زمان تاکنون فارغ التحصیلان معماری دانشگاه های معتبر داخلی و بین المللی در امکو فعالیت نموده اند که می توان به شادروان مهندس اکبر خراسانی زاده، دکتر رضا خراسانی زاده، مهندس محسن خراسانی زاده، مهندس محمد علی آشتیانی، مهندس پریسا اتحاد و مهندس بهناز نیسانی اشاره نمود. هم اکنون نیز خدمات فنی-مهندسی مطالعات و طراحی فضاهای مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، ورزشی، بهداشتی-درمانی، صنعتی و نظامی و همچنین معماری داخلی در این دپارتمان با حضور طراحان و کارشناسان مجرب و خلاق ادامه می یابد.

برچسب ها
برچسب ها :
ایرج اعتصام مهندسین مشاور امکو ایران هارمیک مگردچیان

مشخصات

بنیانگذاران : ایرج اعتصام ، هارمیک مگردچیان

شرح

«مهندسین مشاور امکو ایران» به‌منظور ارائه خدمات مهندسی مشاور درسال 1342 با عنوان «مهندسین مشاور امکو» در تهران تأسیس گردید. این مشاور از ابتدای تأسیس خود، به‌دلیل تخصص قابل توجه اعضای مؤسس و بهره‌گیری از نیروهای با تجربه و کاردان در رشته‌های مختلف خدمات مهندسی، موفق شد که مسئولیت مطالعه، طراحی و نظارت تعداد قابل ملاحظه‌ای از پروژه‌های عمرانی کشور را به‌ عهده گیرد و به‌ عنوان یکی از شرکت‌های ممتاز مهندسی شناخته شود. به‌ نحوی که در سال 1353 به دلیل تهیه و انجام طرح‌ها با کیفیتی برتر، موفق به کسب «جایزه بین‌المللی مرکوری طلایی» گردید و علاوه بر آن، تقدیرنامه‌ها و تشویق نامه‌های متعددی را نیز از کارفرمایان مختلف دریافت کرد.

همچنین درسال 1353 هنگامی که طرح عظیم جامع و تفصیلی منطقه لواسانات به‌ دلیل اهمیت فوق‌العاده‌اش بین 6 مؤسسه بزرگ مهندسی به مسابقه گذاشته شد، «مهندسین مشاور امکو» با ارائه برنامه‌ها و طرح‌های خود، در این مسابقه برنده شد و به‌‌ دنبال آن، همراه با طرح جامع و تفصیلی، طرح شبکه‌ راه‌ها و همچنین قسمتی از طرح‌های اجرایی را تهیه کرد و با موفقیت به‌تصویب رساند.

«مهندسین مشاور امکو» از نخستین مشاوران ایرانی است که در زمینه مطالعات و برنامه‌ریزی طرح‌های شهرسازی در کشور به فعالیت پرداخته‌ است و همگام با معروف‌ترین مهندسان مشاور خارجی، در انجام پروژه‌های وسیع مطالعاتی شهرسازی و تهیه طرح‌های آن مشارکت داشته‌ است که برای نمونه می توان به مؤسسه بین‌المللی دوکسیادیس (DOXIADIS) در یونان اشاره نمود.

در عین حال، «مهندسین مشاور امکو» از آغاز فعالیت خود، کارشناسان متعددی را از لحاظ تخصص فنی تربیت کرده که حضور تعداد قابل‌ توجهی از این کارشناسان در رأس شرکت‌های مشاوری موجود کشور، خود بیانگر توانایی و میزان کارآیی این مهندسین مشاور است.

از سال 1365 شرکت «مهندسین مشاور امکو» به‌ دلیل ضرورت تطبیق شرکت با ضوابط جدید سازمان برنامه و بودجه، اقدام به تجدید سازمان نمود. از این‌رو، مدیر عامل شرکت با گردآوری تعدادی از متخصصان با تجربه به تجدید سازمان شرکت پرداخت و به این ترتیب، عنوان آن نیز به «امکو ایران» تبدیل گردید.

مسابقات

جوایز

نشریات