مديريت و حفاظت ميراث جهانى در آموزش دانشگاهى

گزارش خطا
نویسنده : فرزین فردانش
محل انتشار : نشریه صفه 64
نوع مقاله : علمی - پژوهشی
زبان : فارسی
دوره : 24
شماره : 64
زمان انتشار : بهار 1393

افزايش تعداد آثارى كه در فهرست ميراث جهانى يونسكو به ثبت رسيده اند و استقبال كشورها از افزايش آثار طبيعى و فرهنگى خود به اين فهرست، موجب نياز روزافزون به آموزش و تربيت نيروى متخصّص مديريت و حفاظت اين آثار شده است. در اين مقاله،

ابتدا دوره هايى كه در اين زمينه در دانشگاه هاى ديگر جهان عرضه مى شوند، بررسى مى گردد. سپس به ويژگى هاى كليدى و همچنين به مشكلات راه اندازى و برگزارى دوره هايى با اين موضوع اشاره و سپس پيشنهادهايى براى تأسيس اين دوره در دانشگاه هاى ايرانى

داده خواهد شد.

(2.1 مگابایت) دانلود مقاله  

مشخصات مقاله

کلیدواژه (فارسی) : ميراث جهانى آموزش عالى
مراجع :

غنمى، اميد و يونس صمدى رندى و سوسن چراغچى. مجموعه قوانين،

مقررات، آيين نامه ها ومعاهدات سازمان ميراث فرهنگى، صنايع دستى و

گردشگرى، تهران: سازمان ميراث فرهنگى، صنايع دستى، و گردشگرى،

.1386

كميتة بين الدول حفاظت از ميراث فرهنگى و طبيعى جهان. راهنماى

اجرايى كنوانسيون ميراث جهانى، ژانويه 2008 ، ترجمه: فرزين فردانش،

. تهران: دفتر منطقه اى يونسكو در تهران، 2008

Al Husban, A H, et al. «Cultural Heritage Education at

Primary and Secondary Schools in Jordan: Analysis and

Recommendations», in Albert, Marie-Theres et al, Training

Strategies for World Heritage Management, Bonn: German

Commission for UNESCO, 2007, pp. 94- 96.

Logan, William.”Heritage Education at Universities”, in

Albert, Marie-Theres, et al, Training Strategies for World

Heritage Management, Bonn: German Commission for

UNESCO, 2007, pp. 64- 68.Mazel, Aron D., “New Heritage Masters Programme at the

International Centre for Cultural and Heritage Studies

(ICCHS) at New Castle University, Great Britain”, in Albert,

Marie-Theres, et al, Training Strategies for World Heritage

Management, Bonn: German Commission for UNESCO,

, pp. 80- 84

Muñoz Orbañanos, Adolfo, and Diego Guitierrez Perez.

“Efficient International Networking Using Widely Spread

Internet Technologies: a Real Experience”, in Albert,

Marie-Theres, et al, Training Strategies for World Heritage

Management, Bonn: German Commission for UNESCO,

, pp.171- 173

Richon, Marielle, “Borrowing Someone Else’s Toolbox Could

be the Solution”, in Albert, Marie-Theres, et al, Training

Strategies for World Heritage Management, Bonn: German

Commission for UNESCO, 2007, pp.186- 189

Sikora, Justin. “Offsite Education of World Heritage Sites

for Teachers and Students: a Study of Cahokia Mounds

State Historic Site”, in Albert, Marie-Theres, et al, Training

Strategies for World Heritage Management, Bonn: German

Commission for UNESCO, 2007, pp.104- 108

Tao Luo. “Cultural Heritage Awareness in China’s School

Education”, in Albert, Marie-Theres, et al, Training

Strategies for World Heritage Management, Bonn: German

Commission for UNESCO, 2007, pp. 86- 88

“Young Professionals Receive Fellowships”, in World

Heritage Review, , no. 48, January 2008, p. 48.

http://whc.unesco.org/en

مسابقات

جوایز

نشریات

منابع اینترنتی :

http://sofeh.sbu.ac.ir/